Jan 30, 2011

senyummmm.....larrriikkkkk......

...alhamdulillah....semuanya berjalan lancar majlis pertunangan adik aku, 29 jan 2011. aku sangat happy...sekurang2nya adik aku telah memenuhi keinginan ayah dan mak aku yang tak mampu aku tunaikan lagi sehingga kini dan tak tau lagi sehingga bila....aku pun tak tau nak jawab macam mana..melainkan berusaha dan berdoa....itu sahajalah setakat ini yang mampu aku katakan....

majlis hari ini lancar. first time aku tengok dan rasai sendiri macam mana urusan meminang ni kan...menarik jugak...aku pun berdebar2 jugak...sebab maklumla ini pertama kali rumah kami dikunjungi rombongan meminang....sebab sebelum ni...first aku dirisik oleh M...aku tak der kat umah...debar2 dari jauh ja la...hahaha...dan kali kedua...aku tak tau pun orang datang nak merisik....wakakaka....so..tak la rasa apa sangat pun....last2 semua tak jadi...hahahaha.....tak per la...itu urusan Allah tu...sapa leh nak lawan kan....usah dikenang...cuma hari ini..apa yang aku harapkan semuanya berjalan lancar...walaupun sedikit kelam kabut apabila orang yang sepatutnya menjadi wakil untuk bercakap...tidak muncul...nasib baik la ada Pak Chaq aku yang memang cekap dalam urusan begini....maka...semuanya okay....

dan hari ini, nasibla mood aku baik2 saja....hahaha...kalau tengah sakit kepala macam lepas majlis tu...mahu aku moody jugak kalau ditanyakan soalan yang sama....hahaha....aku ingat terlepas la, kan orang ramai dan adik akan menjadi tumpuan...tapi...kena jugak soalan maut....'hah...along bila lagi...?zuriati bila lagi?yati bila lagi...?eti bila lagi...?semuanya soalan itu kepada aku la...sapa lagi kan yang empunya diri....tapi dengan tabahnya....aku senyum...dan angkat kaki....nasib la ada jugak mak2 sedara yang memahami...tak der la tanya kat aku soalan cepu emas tekata tu....dah memang aku tak tau nak jawab apa...so...senyum sajala kan....dan lariikkkk.....wakakaka....tapi soalan satu lagi yang tak leh nak blah....ayah angkat aku tanya.....kak long, bila lagi nak bawak buah hati jumpa mak ayah...???ttuuuuuu ddddiiiiaaaa....mampuih dahhhh....mana nak carik nie....???!!!....aku sengih lagi.....tetiba mak aku kata.....memecah keheningan malam tadi.....bulan tiga along pulakkkk.....tuuuu dddiiiiaaaa.....mana nak cari ni...?...kalau aku lelong kat e-bay...agak2 laku dak...??adehh laaa.....aku dah terkesima dan diam saja la...mak kat ja bulan tiga...tahun bila tak tau lagi la kan...wakakaka....makaaaa....biarlah ....hikhikhik....

bukan senang nak jumpa orang yang kita suka...suka jugak kat kita....hehehe....dalam erti kata lain...suka sama suka laa.....apa pun tak perla...biarlah dulu....malas nak pikir...kalau pikir nanti...mula la rasa nak sedih dan sayu...teringat kembali kepada pungguk yang rindukan bulan seperti aku yang merindu pada yang tak sudi....huhuhu....sudah...!!jangan sedih...enjoy the ldtl first...tomorrow start keja balik.......di sini bermula...kembaraan kita...lalalalala.....


3 comments:

  1. kadang2 bila keadaa terpaksa...hentam saja lah labu...kira hang baguih...tabek spring...tak payah komen banyak...senyum pehtu blah...last2 soklan tu biar tergantung saja....aku nak tiru la...

    ReplyDelete
  2. hhaha....diam bukan bermakna kita mengalah...cuma malas nak layan...bila kita jawab, lagi banyak depa tanya...lebih baik, diam, senyum kalau rasa nak senyum...lepas tu....mangkit pelan2...ala2 ada benda nak wat.....hehehe....biar beradat...wakakaka...

    ReplyDelete
  3. bagusnya kawan aku ni....sedih pulak baca. rezki masing-masing..semua dah tertulis. cuma bila saja xtau. buatla istikharah. pendekatan yang paling mustajab, insyaallah. kalau bukan pasal jodoh pun, akan tenang ja jadinya hati dan fikiran kita. sebab aku pun sentiasa nakkan yang terbaik tuk hang(yang aku belajarla...). insyaallah juga, diperkenankan dan dimudahkan segala urusan.

    ReplyDelete