Jan 10, 2011

RANGKUMAN.....

..hahaha.....inilah gara-garanya dok wat news rangkuman jer kan...so citer dalam blog pun nak rangkum jugak ....hahaha...pada yang tak faham maksud rangkuman ni...ialah aku rangkumkan semua citer yang berlaku beberapa hari ini dalam satu entry yang aku tulis hari ini....bukan apa....hari ni rasa nak menghapdate blog....dengan beberapa citer...kononnya la kan....sebenarnya hari ni buhsan arrr.....

KPI

sebenarnya beberapa menjak dua menjak ni....cam bosan jer masuk upis...ntahlaaa....kiri kanan depan belakang...KPI...KPI...dan KPI...bukan aku malas nak wat...aku nak wat jugak tapi...ntahla....mood belum mari kot...sebab tengok orang kiri kanan aku cam semuanya dok kejar KPI....tapi yang aku tak leh nak terima dek akal..perlu ka bos itu nak bising2...orang lain dah wat banyak stori sedangkan aku tak memenuhi KPI lagi...dan kawan2 nak rasa megah, riak dengan apa yang dah mereka capai....tak perlu la..pada aku....aku dah lalui fasa itu dulu masa kat state....aku kenal sapa diri aku...keje untuk apa...nak wat sesuatu untuk apa....nak tunaikan keje sebab apa...niat apa....so...tak per la..aku tak perlu nak terkejar2....yang penting aku tahu apa aku nak...apa aku nak wat....ermmm....sebenarnya aku tak tertekan dengan KPI tu tapi aku rasa jelik dengan perangai bos2 itu yang macam budak2...aku leh istilahkan budak2 laaa....sebab...situasi cam gini..biasanya jadi masa zaman kat sekolah2 dulu....tak tau la kalau diorang tak alami semua tu zaman sekolah...sebab almaklumla aku kan mengaji sekolah orang bijak2....wakakaka...up sikit...tapi Allah marah orang riak ni....ampun...ampun..

GUBAHAN

ERRMM....gubahan hantaran adik dah semakin hampir siap....cantikla plak....ermm...bila dah siap macam tu....teringat plak gubahan aku yang dah siap dulu tu.....mana mak aku letak semua bakul2 tu yerk...?sampai aku tak leh nak detect mana bekas2 tu....hahahaha....mungkin mak dan ayah tak mo aku sedih kott....rileks la mak ayah...along okay....hahaha....konon la kan...kalau tengok mesti ada jugak hujan panas tu kan....wakakaka....tapi serius laa...cantik...sentuhan kak farhana...sangat menakjubkan....tapi...la ni dok belajaq nak wat bunga dip...haha...nanti masa adik nikah...boleh la kami wat bunga dip lak konsepnya...hehehe....ni nak serius la wat nie..mana tau...leh wat duit dengan kerja2 gubahan ni....walaupun aku jadi eskot beli barang jerr....dan tukang tengok dan teman kak ana time dia bikin gubahan....tapi...aku nak wat jugak la nanti...leh isi masa lapang....

DR FADZILLAH KAMSAH KATA.....

alahaiii...tadi tertengok lak rancangan dr fadzillah kamsah kat oasis...tapi tak perasan lak apa tajuk rancangan tu...but it a talkshow....alahaii....ada sesuatu yang menyentap dan menyinggah di kepala hotak aku nieee.....adoiii....hal itu membuatkan aku terpikir sejenak....mungkin jugak ada betulnya kata pakar motivasi tu...yang selama ini aku jugak pernah terpikirkan itu....sebenarnya....citer dia cam gini....dia penah ada la client ni....pompuan..citer...dia selalu jugak la kuar dating2 dengan ramai jugak la kawan lelaki...ada berkawan tapi tak der sorang pun yang masuk meminang...tup2 bila ditanya kepada client itu....rupanya dalam hati dia...ada lelaki yang dibenci....so...fadzillah kamsah sudah pujuk dan pujuk dan pujuk supaya client dia tu memaafkan orang yang dibenci itu....dan tidak lama kemudian...dengan izin Allah jua....ada orang masuk meminang pompuan itu....MORALNYA...???apakah aku harus...???adoii....tak tergamak nak habiskan ayat dan menyebut nama itu ....sakit aarrrr.....nantilah akan ku pikirkan.....

ERRMMM.....TERSENTUH LAK HATI AKU....

adeh deh deh....baru ni mak aku datang lagi...mensopping la apa lagi....kain tirai plak dahhh..kata nak wat biasa2 jaa..tapi cam luar biasa jaaa soppingnya...dalam dok syok2 sopping mak aku tempias jugak laa...aduyaii...apa mau jawab supaya tidak terhiris dan risau hati sorang ibu....huhuhu....jawapan paling standard....kita dulu kan hal adik dulu ya....yang along..tunggulah sat..jodoh tak mai lagi....aduyaiii....padahal...aku rasa cam kena tembak dengan 21 das tembakan...hancoq leboq....wakakaka....tapi yang aku tak leh nak tahan...bergenang ayaq mata jugak la....huhuhu....baru berbunyi mak ayah aku....lama aku tak balik kampung...huhuhu....aduyaii....bukan aku tak mo balik...tapi..aku nak cuti pun susah jer.....yang kerani kat upis aku ni...tengoknya dok lelong2 suruh cuti digunakan jangan dihimpuan sehingga ke akhir tahun....baru nak amik..tapi nak wat cam mana..setiap kali aku nak cuti..mesti tak leh cuti....dah cam mana nak cuti....aku tak leh cuti sebab orang lain nak cuti...huhuhu...bab tu yang aku tak leh nak terima....tapi aku tetap akur..sebab aku adalah penjawat awam...wakakaka....huhuhu....lepas ni aku balas dendam cuti lama....sampai mak aku jemu tengok muka aku kat umah....hahahaha...jangan sok ada plak orang keliling kata aku berenti keja....kenyataan ini dah penah terbit masa aku cuti panjang dan selalu cuti dulu...hampeh betoi....ni tak tau la nanti bila majlis tunang adik aku...lagi2 kalau aku tak dak....aku kena cari ikhtiar supaya aku ada pada hari tu.....bagaimana...akan ku cuba nasib laa....kiranya aku korban kan cuti aku untuk berkhidmat..at least boss pikir la skett tentang aku kan....huhuhu....

Sekian dulu rangkuman hari ini....mana tau kot esok ada rangkuman atau entry baru....kalau rajin dan ada benda nak stori.....uishhh.....rasa nak balik kampung plak la...makan laksa teluk kechai, makan laksa mama....adoii....


2 comments:

  1. hehehhe cerita 1 minggu ka zue.... best jg sekali rangkum no.... bila adik nk bertunang??? yg talkshow Dr Fadzilah tu SELAMI JIWA...

    yg best sekali bab laksa tlk kechai.... mmmm sja nk perangat... br ja p mkn ptg kemarin.. :)

    ReplyDelete
  2. hahaha....lebih kurang la...yang menarik minggu ini....wkakakaka.....insyaallah 29 jan ni....wat kecik2 ja...nanti dah nikah baru besaq2 kot....lagipun terkejut tergempaq ni....tu yang ketaq pala2 ketaq tangan huluq duit tu...hhahahaha....sue, hang jadi peminat setia talk show tu ka...?aku kebetulan terbuka tb semalam....laksa telok kechai...hat tu memang saja la....kalau aku tidoq ayaq lioq melelh malam ni...tak tau laaa...

    ReplyDelete