Jan 3, 2011

langkah tun teja pincang plak di 2011.... :P

SELAMAT TAHUN BARU!! HAPPY NEW YEAR!!....cam tak best ja bunyi....dah masuk hari kedua dalam 2011, nak syok ke apa nya kan...adoi yaaiii.....apa pun, seperti kengkawan dan manusia lain, aku juga mengharapkan tahun 2011 ini menjanjikan sesuatu yang lebih menarik...cam aku selalu kata....i want my book to be colourful....maknanya ceria laa...cukup la episod2 kurang memberangsangkan tahun lepas....cam biasa...tak mo wat azam nanti tak tercapai lagi...susah...teruskan jer apa yang ada...seperti setiap tahun, aku mau jadi manusia yang lebih baik dari sebelum2 nya (walaupun aku rasa aku dah cukup baik)...makhluk Allah yang lebih baik, pekerja aka wartawan yang baik...(selama ini rasanya baik jugak walaupun kadang2 hampeh ja rasa)...kawan yang baik, kakak yang baik....dan semestinya anak yang baikkk....jadi...aminnnn.....

TAPI.......permulaan 2011 aku adalah sangat tidak menarik la pulak....huishhh....1/1/11...cantik tarikh...tapi hari aku tidak cantik la plak pada masa ini....dok excited menshopping barang keperluan adik untuk bertunang dia la apa lagi....aku pun excited plak bila dok gatai p sarung cincin tu jugak kan...bukan apa..sok2 aku nak mintak kat bai sebab dia kena bagi aku sesuatu kan sebab langkah bendul...kalau aku mintak cincin, dah tau saiz dan patern yang aku nak kan...walaupun tak der la aku mintak benda tu...uhuhu...tapi, aku dah malas nak citer pasal kakak bangang yang sangat menyentap jiwa aku....sebab aku dah beremosi habis dah kat FB tempoh hari....tapi...bagi yang tak tau..ceritanya, adalah...masa dok tengah pilih2 cincin kat adik aku....tetiba mai la sorang pekeja kedai emas sri pinang kat semua house...volume kuat, dengan jari menuding ke aku, ni nak beli cincin ker?aku geleng sambil jawab teman adik aku kat sebelh dengan bf dia...dan kakak tu kata: tak beli sila bangun, bagi customer lain duduk nak tengok barang...huhuhu.....mak sentap sangat2....huhuhu....dia tau tak, bila dia wat cam tu, ianya menjadi tamparan besaq kepada aku...rasa down siottt...gila weii...memangla aku tak beli, tapi tak dak cara yang lebih sopan ka nak suruh aku alih tempat....??kata orang melayu....huhuhu...apa daaaaaa.....tapi kejadian itu bawak sampai ke malam, sampai terganggu emosi aku...bukan sebab apa....sakit nya makan dalam wooo....aku tau aku pakai sliper jepun ja masa tu, sling bag pun bukan jenama coach atau LV, dah tu aku tau la aku bukan nak beli cincin untuk diri aku nak kawin atau tunang, tapi salah kah aku...????ntahla...tapi bila naik kat fb kisah ni...hahah...ramai plak yang emo..kawan aku fuzz siap wat notes lagi...kedai emas sri pinang, kalau lepas ni tak laku ...jangan marah kan sayaa....u ada staff yang sangat rude...maka terimala yer...dan u cari pasal dengan i....salah orang lorr....walaupun i tak diva...tapi kawan2 i diva...mati laaa...larikkkk....

kisah bangang 2011, tak habis kat kedai emas tu saja....hari kedua 2011, aku bangangkan diri aku plak....ni teruih wat aku teringat kata2 budak sekolah rendah aku...about our english teacher ...suka kata :STUPID IDIOT DUMBELL!!..kalau kami bangang dengan dia laaa.....dan bila kejadian ini jadi awal pagi ini....now i know, i was really in that category....!!bangang tak bangang....yang aku p habaq pasai blog aku wat apa....ni yang dikatakan jujur tak bertempat la plak....dah la semalam p nyanyi lagu jujur radja tu....dah jadi jujur tak hengat pulak dahh....dah bagitau alamat ...baru perasan my blog full of cerita2...owwhhh...nooo...!!!orang tua2 dah kata....'MENYESAL DULU PENDAPATAN MENYESAL KEMUDIAN TAK DAK GUNANYA', TERLAJAK PERAHU BOLEH DIUNDUR, TERLAJAK KATA, BADAN BINASA....dan yang ini aku yang kata pada diri sendiri....PADAN MUKA...!!!so...apa nak wat...?tanggung saja risiko yang ada....sapa suruh cari pasai....kalau diam2 kan senang...sapa pun tak tau....tuan empunya badan pun tak tau...la ni jadi tau...aku yang dah jadi tak tau nak kata apa....just tengok jer laaa....kena tanggung risiko apabila berani mencuba...dalam erti kata lain...BERANI CARI PASAI SAPA SURUHH...???!!....ntahla...yang pasti....emosi ni campoq adok gila....marah pada diri sendiri...malu lagi....rasa bodoh sangatt....sangat tidak bijak...takut...uishh...macam2 la rasa yang tidak seronok....!!!!hari ni hari ketiga plak...so...tak tau apa pulak kebangangan yang jadi....patutnya entry baru ni citer pasal kisah karoke semalam....tapi...lain plak jadinya sebab aku sebagai penulis telah bangang..bengong, bongok...dan sebagainya laaa.....sebelum aku merapu lagi..lebih baik diam saja...kalau nak tulis nie..memang macam2 kuaq sat lagi....SUDAH...!!!kura-kura....nak pinjam cangkerang boleh dakk...???huhuhuhhhhh...huuwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...nangis ayaq mata darah pun tak guna...tak leh ubah keadaan pun....mampuihhhhhhhh......alahaii....apa nak buat ni....wat bodo ja la..tu jer la...kalau semua jadi abnormal...PADAN MUKA...!!!




No comments:

Post a Comment