Jan 3, 2011

jadi alien kat opis.....

hahaha.....betoi2 aku rasa cam alien atau pun makhluk ganjil kat opis hari ini. kawan kat belakang aku pun tak cakap dengan aku...sampai ja dah dok gayut tepon lak...so..tak per laaa...tak cakap tak rugi ayaq lioq....huhuhu....tapi yang paling aku tak leh blah, semua orang sibuk dok nak penuhi KPI sehari sekurang-kurangnya 3 stori....hahaha...dan yang paling best..2 bos bermasalah dengan aku tu..siap bagi arahan melalui sms la ni..tak mo bagi orang lain dengaq idea la kot....wahyu2 semuanya diturunkan secara diam2....dasat...dia bagi kawan2 aku termasuk budak2 junior yang dia sayang yang berkenan di hati..asignment..lepas tu bagi follow up lagi...dan lagi...dan lagi...dan aku hanya nganga di upis....bukan aku tak dak inisiatif nak wat sendiri semua tu...cuma rasanya cam pelan2 kayuh laa...kenapa perlu menunjuk2..kenapa perlu dihebah2...perlu ka nak cukup KPI satu hari...kena bagi semua orang tau diorang semua ada 10 stori satu hari, enam stori satu hari, dah antar 50 stori....perlu ka...????huhuhuhu.....berebut2 nak wat....nak kata aku dengki...dengki la jugak...bos pun melampau la...kalau tak mo bagi follow up...hang bagi la aku asignment...kalau pun nak bagi follow up...agak2 laaa....sampai orang special desk pun hang bagi benda yang layaknya newsdesk buat....kalau dah semua depa buat...aku nak buat apa...?aku wat hiburan sat lagi....baru tau....erm...aku pun nak wat jugak....tapi sabar laah...biaq la diorang semua kalut dulu....nanti aku pelan2 kayuh....hero hindustan kan memang kalah awai2 ni...sok dah lama2...lambat laun di penghujung cerita....aku menang jugak kan...wakakaka....tapi kena la usaha lebih...so...kalau bos tak mau bagi aku idea follow up..aku kena la gerak sendiri....huhuhu...contact sport banyak laaa....takkan nak wat sport punya lak kot kan...tak per...pelan2 cari idea....nanti leh wat kajian lebih skett....wakaka....berangan..kalau dah malas tu..memang hang malas jugak kan ZURIATI ZULMI......hahah..u know urself...so..pandai2 la....tapi aku tak leh blah dengan ayat sorang petugas di upis aku...yang jaga fax kat upis....huhu....'ZU, KALAU DAH LAST SANGAT TAK DAK STORI DALAM SATU HARI, WAT PROGRAM TV PUN BOLEH JUGAK LA...' tajam sindiran tu beb...itu keja diorang .....dah sah2 di luar bidang kuasa aku....aku tanpa segan silu...bagi juga la bunga api....'AMBOI...TAKKAN LOGHAT SAMPAI CAM GITU SEKALI NAK PENUHKAN KPI'....huhuhuhu....jahat tak mulot akuuu....diva tak mulot aku....longkang tak mulot aku....tadi pun ada jugak budak2 junior berani tanya aku....'AKAK DAH NAK BALIK..?'...haha...'BALIK LA DIK OII..TUNGGU KAT UPIS PUN BUKANNYA ADA STORI KPI PUN...'..lepas tu..aku rasa..jahatnya mulott akuu....hari ni..awat tak tau....dah la bangang dari pagi tadi lagi...ni dok wat bangang lagi...apa laaa hang nie....ZURIATI ZULMI....bila jadi macam ni....bukan nak motivasi aku...jadi motibasi...bos di keliling punya perangai...bikin gueh sebel bangett....tak pa...tak paa....aku akan bangkitkan semangat sendiri....wakakakaka....ya Allah...tolonglah bagi aku semangat skittt....huhuhu.....aminnnn......



2 comments:

  1. soalan: hang tetap ka kat situ?
    statement: kalau nak mnta keje kat sini boleh ja...tp mula2 kontrak la

    ReplyDelete
  2. aku tetap la..tapi la ni dah masuk skim gomen...aku masih sah jawatan ja lagi....huhuh...setahun hingga tiga tahun laaa....ada keja kosong ka...??

    ReplyDelete