Jan 12, 2011

luah...@..pendam....@...buang....




huhuhuhu.....saat2 yang aku paling tak suka...huhu..rasa cam belum bersedia ja...tak tau la kenapa....bila jadi cam ni mesti tertanya2 kenapa perlu ada perpisahan dalam satu pertemuan...?huhuhu...orang kata perpisahan adalah satu daripada ujian hati....adoiii....aku tak berapa nak suka...memang tahu perkara ini akan terjadi jugak...tapi tak sangka plak dalam tempoh masa yang sangat dekat..sedangkan aku baru merencana agenda....adoi laaa....rosakk...terpaksa tukaq plan...tapi tetap jadi laa...plannya, aku nak balik kampung hujung minggu ni nak antaq semua barang2 hantaran adik aku....tu ja...dan nak ajak jeng2x temankan walaupun aku tak propose pun lagi....tak berani la weii...tapi belum sempat nak propose...dah lain pulak jadinya...jadi tak per laaaa....lupakan hajat itu...huhuhu....tak per la..kembali kepada tajuk utama, tiga perkara>>>luah, pendam atau buang....??mana satu nak buat...

LUAH

ermm...nak kata aku tak luah, aku dah luahkan kot...aku dah pun luahkan perasaan aku melalui penulisan dalam blog...hahah..yang sebelum ni dia tak tau pun....tapi...kini tidak lagi sebab dia dah tau apa yang aku tulis dalam blog aku tu...cuma dia baca keseluruhannya atau tidak, yang tu aku tak tau la plak...jujur..masa aku terbagitau kat dia pasal blog aku....aku rasa cam nak tercabut jantung...cm bodoh sangat..tapi cam orang kata la..terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata, badan binasa....nasib la tak binasa atau renggang pulak hubungan aku dan dia...huhu..still undercontrol...tapi cam biasa laa..aku berkata2 dalam hati ja..mana la nak kuaq dari mulut aku nie....maluuu sioootttt.....gila wei...walaupun orang kata tak salah perigi cari timba...tapi...adoi la...menjadi perigi tu, susah wooo...banyak kesan wooo...kalau baik kesannya, syukur la..kalau buruk kesannya...huhuhu..makan ati, malu sendiri la gamaknya....cam dulu la...antaq surat cinta kat wak..huhu....nasib tak baik...gua kena reject..nasib la dia profesional..reject2 pun we are still fren..tapi tak leh lupa lak ayat dia...cinta tak leh dipaksa....huhu...aku jawab jugak balik...cinta memang tak leh dipaksa tapi cinta leh di pupuk..tapi aku jawab dalam ati jer la...sebab aku dapat agak jawapan yang dia nak bagi...kalau wak betoi2 nak...dia akan teruih jawab lepas dapat surat aku...tak yah la aku yang tanya balik kat dia jawapan kepada proposal aku tue....wakakaka....by the way...penantian kepada sebuah jawapan aku ketika itu, sudah berbalas....cuma yang ketika ini...tak tau apa...??

PENDAM

istilah pendam ni, aku anggap masih relevan sebab aku belum luahkan menerusi kata2 live...tapi...kalau dipikirkan..adalah lebih baik dari diluahkan...kesannya mungkin positif dan mungkin negatif...kalau dulu aku dan M memendam perasaan kami...aku rasa mungkin sampai sekarang kami leh kekal sebagai best fren kan..tapi kalau asyik pendam jua, tak tau la kan...alamatnya makan ati jugak sebab masa tu kami berjauhan kan..macam2 boleh jadi..aku ada orang lain, dan dia jugak mungkin akan ada orang lain...tapi bila dah luah, mulanya bahagia...tapi kemudiannya bala..kesan sangat negatif...dari nak kawin, jadi tak jadi kawin terus....lagi buruk kami jadi musuh jugak la sampai setahun...nasibla masjid negara menjadi penghubung kepada persahabatan kami balik...syukur dan terima kasih la kepada masjid negara...kalau tak kerana ada asignment kat situ...tak tau la sampai bila aku dan M tak bertegur sapa...cuma kalau jumpa pun, aku dan M pendam jer la..soalan yang aku rasa kami sama2 nak cari jugak...kenapa kami tak jadi kawin...?wakakaka...sedangkan barang2 hantaran sudah siap...hahaha...hampeh..tapi tak pa...aku dapat kawan balik dengan M pn dah cukup baik...sebagai rakan sekerja kami mungkin lebih sesuai....berbalik kepada kisah pendam aku ini, kadang2 aku rasa lebih baik jugak aku pendamkan saja perasaan ini...cuma..kadang2 ianya akan jadi indah...dan kadang2 sangat tidak indah...malah menimbulkan keresahan wooo...risau..risau..risau....aku tak bisa membaca pikiran orang...orang jugak tidak bisa merasai pikiran aku kot kan...tapi bila pendam....macam orang syok sendiri laaa...hahaha...senyum sorang2, suka sorang2....angau sorang2....hahahaha....

BUANG

selepas beberapa siri perbualan...huhu...aku kadang2 rasa ini jugak sesuai...tempoh hari, dia ada tanya aku, macam mana kalau bagi berlian kepada kawan pompuan...??errkkk....uishh...berlian mahal derrr...kalau bagi...memang la pompuan tu leh angau dibuatnya....unless memang antara diorang sangat jelas, hanya kawan la kan...tu pun, tetap leh wat jiwa kaco jugak...best fren macam mana pun, bagi berlian tu...huiyyyooo....untung betoi la kawan pompuan dia tu kan..maybe someone special...so...pikiaq sendiri la..dia dah bagi clue tue...??tak reti bahasa lagi...!!semalam tercerita plak pasal jodoh yang ditentukan parents...alahaiii....sentap jugak jantung aku masa tu...cam mana nak react arr...?dalam hati..control macho zu, control macho...jangan gelabah..padahal tangan dah peluh kat stereng keta...kaki yang kejang bertambah2 kejang...gelak tengok wayang tadi, rasa hilang teruih...tapi aku maintain jaaa..memangla maintain...tapi jiwa mak sesak nokksss...sesakk..kalau kata leh koma masa tu, memang aku koma...bila aku citer pengalaman aku lak, siap boleh plak dia jawab, baguslah orang satu negeri lagi..tak pa..lepas dah kawin nanti bercinta la..lagi bagus...aduyaiii...memang la jodoh yang orang tua pilih ni, orang kata berkat..tapi kalau dah jantan gelojoh yang mcm datang umah aku dulu tu, memang la aku rejek. tapi mungkin Allah pun tahu orang tu tak sesuai, tak jadi pun. cuma aku tak paham naper tak jadi, sedangkan sebelum ni, katanya budak tu dah penah tengok aku kan..dan dok ulang mai umah dah macam bersungguh..masa tu, kesian mak ayah aku..tapi apa nak wat, hampir aku akur, tapi tak jadi lak...dah bukan jodoh la tu...actually, melepaskan tanggungjawab jodoh dipilih oleh mak ayah aku adalah resolusi terakhir aku selepas banyak kali gagal dalam bercinta dengan orrang pilihan sendiri...tapi akhirnya tak menjadi jugak..so, mak ayah dah tak berani lagi nak wat keputusan itu...sebab diorang punya pilihan, pun salah jugak..gelojoh tak tentu pasai...hampeh betoi...

jadi, berbalik kepada kisah nak luah, nak pendam atau nak buang...kalau memikirkan cerita dia semalam...macam aku patut buang saja kan..kikis, dan kuburkan ajer apa yang aku rasa...huhuu....walaupun dah semakin bercambah tapi...apa aku leh pikir dengan cerita2 dia itu...ada yang positif ka...?tak dak kot kan....yang aku pasti, dia anak yang baik..mesti dia akan akur pada orang tuanya...atau pun dia juga sudah ada pilihan sendiri....dan lagi berat beban di bahu aku....sabtu ni, dia dah nak p outstation....huhu...outstation pun balik kampung sendiri kan....kalau aku..best la..tapi...huhu...memikirkan cerita dia semalam....uwaaa....apakah aku harus buang jauh2 ke laut perasaan yang ada dalam jiwa, hati nurani dan kecil aku ini....ermmm....dua perbualan itu...sudah jelas memberi petanda pada aku sebenarnya kan...?awat tak reti bahasa tak tau....tak yah la dok pasang angan2 lagi kot...kalau luah, konpem dah tau jawapan, kalau pendam, pun dah tahu jawapan, dan kalau buang pun dah tahu jawapan.....so...hanya follow the flow je laa...kalau lepas ni...tak leh nak kuar2 lagi dah...paham2 la...dia mungkin dah jadi milik orang lain...mungkin?bukan dah jadi milik orang lain kot kan...huhu...adoiii...tu la monyet....aku dah kata...jangan dok gatai2 semai perasaan...jangan dok cuba2 ada hati...jangan dok bukak minda dan hati....la ni...makan la hati sendiri....tapi...apa pun berlaku lepas ni...terimalah dengan hati yang terbukaaa....jalani kehidupan seperti biasa.....huhuhu....walaupun berendam air mata....tapi biarlah..jangan sampai orang tahu...hati terluka...wakakaka.....

aku lah monyet yang degil itu....apa leh kata...serabut serabai jap kehidupan aku...dengan keja yang tak tau apa la nak jadi...huhu...haishh...awai tahun, ujian banyak la plak...aku nak harungi lagi sebelas bulan ni...adoi...cam takut plak...apa pun Ya Allah..berilah aku petunjuk..aku tahu aku sedang diuji olehMu...cuma aku pohon Ya Allah...dalam mengharungi ujian dariMu , tidak sekali2 aku memilih jalan yang salah...berilah aku petunjuk supaya aku tidak tersalah langkah, tidak tersasar haluan....aminnnn.....aku la monyet yang degil ituuu....


4 comments:

  1. uiisshh... penuh teka teki. cemana nih. sabar byk2 beb, n mintak petunjuk dari Allah. Dia ja tau rencana terbaik utk hang. :D

    ReplyDelete
  2. huhuhu...tuu ddiiiaaaa.....kannn....cuma aku mintak la ni..tenangkan skit hati aku ni...serabut serabai hidup sekejapp....

    ReplyDelete
  3. mak aku kata hari ni hari blur aku...cerita hang menarik tapi hang nak buat apa sebenanrya...ish haru la kalau hari blur mai...adus....hang nak ajak dia balik kampung ka???eh awat kurang bijak tak tau hari ni....aku dah mcm baca mystery women novel plak....mendebarkan...buat dia punya sequel lekaih sket...kot lepas nih leh tangkap the whole story...sekarang ni yg aku dpt hanya a few holes...muahahahahaha....berlubang2...kacau...cpt smbng sequel ok...:)

    ReplyDelete
  4. hajatnya asalnya macam tu laaaa.....itu pun kalau dia mau la kan...tapi semuanya musnah..belum sempat ajak lagi daaaa....yang lain2 tu...semuanya apa aku nak wat pun tak tau..luah, pendam atau buang saja perasaan itu bila situasinya se begitu...okess....aku pun tak tau apa aku tulis nie...

    ReplyDelete