Feb 2, 2011

...goodbye ltdl 2011...isk..isk..iskk...

.....setiap pertemuan pasti ada perpisahan....1.2.2011 tiba masa untuk mengucapkan selamat tinggal kepada keluarga besar LTdL 2011....'selamat tinggal LTdL 2011, panjang umoq, murah rezki, kita jumpa lagi tahun depan..(kalau aku dapat job lagi)'...hehehe....tapi sebenarnya sangat sedih...setelah lebih kurang 12 hari bersama-sama mengharungi, panas, hujan, sejuk, beku, terik mentari....tiba masa untuk berpisah selepas tamatnya peringkat ke-10 semalam di dataran merdeka. memang nampak cam semua berasa lega dan ceria apabila tamatnya tugas getir dan memenatkan ini tapi hakikat sebenarnya...sedih dan sayu untuk meninggalkan big family ni.

mana tidaknya...pagi2, sarapan bersama2...dan lepas pun bertempiran la...menjalankan tugas masing2...tengah hari...berada di tempat tamat perlumbaan, masing2 berpanas...kalau cuacanya panas,akan berhujanlah kalau cuacanya hujan.tapi semuanya steady ja..berdiri ja..yang paling comel, masing2 dengan gaya baju hujan masing, sebab baju hujan laris dijual.first come first serve...muahahaha....tapi..semua itu tak meluntur semangat untuk keja..malah muka masing2 ceria ja...

dan dengan berakhirnya ltdl 2011 semalam, maka tidak akan berkumandang lagi lagu keramat 'di sini bermula, kembaraan kita, yang pasti penuh dengan aksinya, menuju kegemilangan' sehinggalah tahun depan... bukan setakat sunyi dari lagu tu, tak dak lagi bunyi wisel, bunyi siren, bunyi deruman gerombolan basikal...dan yang penting lagi...aku dah tak leh bawak keta cam jalan ini aku yang punya...kembali menjadi pemandu berhemah...no more crazy driver.....hehehhe...sebab lesen besaq dah tamat....hikhikhik....apapun sepanjang aku ikut ltdl, sama ada sebagai petugas ataupun sebagai penyibuk...kali ini adalah paling mencabar....satu sebab travel dari satu tempat ke satu tempat agak jauh...dan cuaca yang tidak menentu...especially hujan di genting highlands, cameron highlands, dan sepanjang perjalanan kuala pilah jasin....naik genting paling mencabar...rasa masa tu nak berenti tepi jalan dan panggil orang tolong drive sebab tak nampak jalan....tapi syukur, aku tiba di puncak dengan selamat...berkat sokongan satu keluarga besar ltdl jugak...sebab walaupun tak kenal, tapi tag yang kitorang pakai, baju yang kitorang pakai..kete yang kitorang bawak, menjadikan kenal tak kenal....lantakla...we all are family...siap ada abg tu..aku memang tak kenal...follow tepi sebab aku dah slow motion punya drive..rasanya dia tau aku takut....hikhikhik...kalau nak ucap terima kasih ni...amatlah banyak nak wat senarai....wat secara umum...thanx so much to big family of ltdl 2011....gonna miss u all....huhuhu....adeh...ada plak ayaq mata tumpah....i really enjoy my holiday...had fun with u guys...riders, managers, staffs, and my boss also...yang baik...walaupun agak tegas kalau wat keja...my roommate...ieda...yang selalu kejutkan aku bangun dan yang paling penting...setiap kali jumpa aku selepas race, awak nak masuk bilik....hahahah..prihatin betoi....tapi..mana leh masuk bilik dulu, kije tok habis lagi...haha...cuma sekali aku terpaksa masuk bilik dulu, sebab luar dalam dah basah kuyup...wakakaka....

huhu..kalau nak citer ni, banyak sangat kenangan pahit manis...err...rasanya tidak ada yang pahit...semuanya manis jer...dan buat jin (fotografer bernama) dan abg am (fotografer utusan) dan kak farhana...thanx...kerana memberi kepercayaan kepada saya untuk memandu dan membawa anda ke mana sahaja destinasi yang dikehendaki....walaupun aku cam dibuli ja sebab budak kecik bawak kete yang penuh dengan bonzer...aku tetap happy sebab jejaka2 kacak dalam kete aku ni selalu wat lawak....made me happy and laugh all the way we go....tengok..hebat tak family ltdl ni...

thanx to my boss, and all staff media operations, sebab memberi kepecayaan kepada aku untuk pikul tugas kali ini. insyaallah next time, if u choose me again, i'll promise to improve...and give even better than this my first year working with u guys....sekarang sudah rindu mereka...tak habis2 dengan usikan....dan gelak tawa...but dalam gelak2 tawa...they all done a very good job....!!thanx guys...miss u olss...gary (bos), ieda, mimi, ekhwan n aweknya yang comel tu...fizah kot namanya, fahmi, abg kurnia, abg ali, abg nuar, marcus, sharon n pakwe sharon..yang aku tak tau nak eja nama dia...dan semuala...banyak nak sebut..kepada abg2 yang camera nya hancurrr....sabor jer la...leh dapat baru lepas nie....hehehe....so...thanx ltdl 2011, see u guys next yearr...!!


No comments:

Post a Comment