Aug 30, 2010

GaGaL LaGiiii......



Errmm.....Nasib aku sama seperti nasib pemain2 badminton Malaysia pada kejohanan Badminton Dunia di Paris.... gagal dalam percubaan masing-masing....Koo Kean Keat-Tan Boon Heong gagal mempertahankan kejuaraan mereka dalam kejohanan itu selepas ditewaskan oleh beregu dari negara Tembok Besar China....sama macam aku...aku pulak gagal dalam usaha aku untuk berubah angin ke tempat baru....setelah kecewa dengan kekalahan semalam...hari ini aku kecewa pulak dengan perkhabaran dari seberang sana....so..apa aku nak buat...??teruskan saja keja di sini dan berkhidmat kepada syarikat yang memberi aku peluang pekerjaan dengan sebaik mungkin....tentang situasi dalam dan kepolitikan di sini....abaikan jer la...dan selebihnya aku berserah kepada Yang Maha Esa....mungkin ada hikmah di sebalik kejadian yang menimpa aku ini...Allah itu Maha Mengetahui...

Percubaan lagi...?ermm....sebenarnya bukan senang untuk aku wat keputusan nak tukar tempat keja...memerlukan keberanian dan kesungguhan yang jitu....nyatanya keberanian dan kesungguhan aku itu belum cukup...makanya...aku tidak tahu apakah akan terbuka kembali pintu aku ini untuk melalui nya sekali lagi...tengokla nanti macam mana....atau kita cuba di bidang lain pulak ka...hehehe...apa pun...aku tidaklah bersedih sangat sebab aku dah cuba....mungkin memang bukan rezeki aku walaupun orang kata sebelah kaki dah jejak ke sana....sebelah kaki tak stabil...mungkin ada orang boleh tolak kita, dan dengan mudahnya kita rebah kalau berdiri sebelah kaki....apa yang aku cakap aku pun tak paham..tapi rasanya perumpamaan yang aku cipta ini boleh digunapakai jugak kot kan....

Sesungguhnya aku berserah kepadaMu Allah...telah ku usaha, telah ku cuba...mungkin memang bukan rezeki aku lagi...dan apa yang penting aku memohon perlindungan Mu Ya Allah....dan berilah sinar baru kepada aku yang akan terus mempersediakan diri ku dan khidmatku di Bernama....


8 comments:

  1. meh jadi cikgu macam aku...skolah cuti aku pon cuti...seronok sungguhhhh..... :)

    ReplyDelete
  2. hikhikhik....aku jadi cikgu...?aku dah tak lulus test...sekali...lepas tu aku malas dah....huhu..sebab yang first aku p test tu..aku bersungguh sangat....tapi kalau la...mati anak orang aku kejakan takpun aku yang antara cikgu yang masuk youtube sebab gaduh denga nanak murid....kahkahkah....

    ReplyDelete
  3. hg nk pindah kemana zue... meh blik kedah nih... syiok ooo............

    ReplyDelete
  4. kalau aku boleh balik...dah lama aku tanpa segan silu..tanpa tangguh2..aku gedik ketaq juboq...nya nak balik...tapi tak leh balik...aku nak tukaq kompeni jaaa...tapi dua kali interview...dua kali gagal...first dulu..nama dah ada..tup2...nak masukkan kroni...dah buang nama aku..kali ni aku tak tau la sama ada alasan yang sama jugak atau tidak....huhu.... memang tak dak rezki kot...

    ReplyDelete
  5. bersabar la... mungkin ada hikmah di sebaliknya..

    ReplyDelete
  6. insyaallah...saya akan terus bersabar....moga ada hikmah atas apa yang jadi kan...

    ReplyDelete
  7. ...aku akan sentiasa bersabaq....dan mengukir senyuman...ya ka....?hikhik...aku rasa dua tiga menjak ni senyuman aku hambar jer laaa......

    ReplyDelete