Aug 29, 2010

Aduhai Hati.....

Dua tiga hari lepas, aku ada attend beberapa majlis berbuka puasa bersama anak-anak yatim anjuran beberapa agensi kerajaan dan swasta...dan aku rasa seronok tengok gelagat diorang yang nampak sangat happy...walaupun hakikatnya hidup diorang tidaklah semeriah kanak-kanak yang membesar bersama anggota keluarga yang lengkap dan suasana yang boleh dikatakan lebih bernasib baik....

Tapi masa dekat Hotel Legend, majlis berbuka puasa anjuran Pos Malaysia, malam tu aku rasa sangatlah sayu jer hati...aku tak tau kenapa....mungkin sebab budak2 tu comel2 sangat....gelagat diorang....menghiburkan hati aku yang tetiba syahdu semenjak dua menjak ini...huhu..aku tak taula apa yang bermain dipikiran ni cuma ada sedikit kekusutan mengenai pesiapan raya...tu saja...huhu...

Bila aku tengok muka anak2 yatim tu, aku bersyukur dalam hati kerana aku masih ada mak dan ayah...aku tak dapat bayangkan kalau mak dan ayah tak der di saat aku masih baru mula bertatih....uishh....menumpang kasih kengkawan dan penjaga di umah anak2 yatim jugak la aku kan....syukur mak ayah aku masih ada di kampung...dan perlu aku amik tahu hal mereka walaupun mereka tak penah menuntut aku berbuat demikian dan sentiasa memahami tugas aku dan keadaan aku yang penuh konflik kat tempat keje....bila melihatkan kegembiraan dan keceriaan di wajah anak2 kecil yang comel2 tu...dalam hati aku berkata...kalaulah aku kaya, pastinya mereka ini akan ku bantu...biar sama2 merasakan kegembiraan menyambut syawal dan ramadhan yang mulia ini....

Semalam aku dah p shopping...lagi pening kepala aku dibuatnya...huh....tak banyak yang dibeli...tapi biasala...takkan aku nak tengok adik aku kuar duit kan..sebab selalunya aku takkan begitu...cuma kali ni aku terpaksa kerot skett sebab aku banyak benda nak kena buat..tapi tak leh jugak..la ni dah start pening kepala..kete tak servis lagi...huhu...dah la sekali servis bukan telan skett2...telan banyak lak tue... ntahla..moga Allah berikan aku rezeki ...huhu...


2 comments:

  1. aku dari jumaat membawak ke sabtu...dua hari berturut2 berkampung kat bandar kuantan dok bli baju raya...seb bek dapat la...tapi tak puas hati tudung mahai...aku dan rembat satu saja...cadang qeni nak kuaq lagi nak cari tudung tapi memandangkan aku mmg pkai tudung putih saja...tak palah...satu pon cukup la...org bkn tau tudung aku baru ka lama...kaler ttp sama putih :)

    ReplyDelete
  2. ermmmm....tu la pasal...tapi tak pa...at least hang bukan tanggung semua...heehe...ada orang sponsor....sket2...kalaupun tak banyak....haha...ala2 kongsi gitu....sahring is caring....hehehe....aku ni kena menanggung jer...hahaha....apa nak buat..its part of our life kan....apa pun kurang ka lebih ka..tetap nak beraya sakan jugak kan....awat hang asyik pakai warna putih jaa...hang pakai tudung apa...?bawai ka....?aku ni semua nak cari sama padan dengan baju....hehe....tau2 jer la..kadang2 berlaku lambakan jugak kat umah aku ni...ada yang kadang beli tak pakai2 pun ada....sebab tak dak baju sesuai...katanya la...huhu.....

    ReplyDelete