Aug 20, 2010

Hari Ini Dalam Serabut......

Sangat2 serabut 9 Ramadhan ku ini....hhuhu....ikutkan sepatutnya aku tak serabut kerana aku off day...tapi ....kat umah pun dah serabut giler dengan neighbour aku yang tak berenti2...dok drill and ketuk umah dia...aku tak paham..dah dekat dua minggu depa masuk dok umah tu...tapi hari2...dok drill dan ketuk..drill dan ketuk....jangan sampai esok tengok2...dah tak dak dinding pemisah antara kami sebab dah roboh...huhu...pening kepala aku..yang syoknya...bukan dia nak wat time waktu anjal...ni...asal time ala2 orang nak landing time....dia drill...dan ketuk...masa time pagi tu..tak plak dia nak wat muzik sakit telinga dan otak...tapi menjelang dalam kul 1 atau 2 cam gitu...gemersik irama drill dan ketuk pun berbunyi laaa.....geram aku...asal nak lelap mata...bunyi irama menyusuk telinga....dan akhirnya hari ni...aku tak dapat tidoq...ngadap laptop ni sampai naik pinau bijik mata...

Lepas solat asar...aku pun pulun la masak juadah nak berbuka nanti...aku masak simple hari ni sebab dah tak tau nak makan apa..ilham pun datang masa aku tengah mandi..masak sardin dan ikan goreng ikan kicap jer....cukup....aku bengang jugak..sebab aku kejutkan adik yang terbaring kat ruang tamu lepas balik keja..tanya nak makan apa..mintak dia masakkan ikan goreng kicap tu...dia leh angguk2.....geleng2 jaa....sakit jugak ati aku..rasa cam cakap dengan abu sebab tak dak tindak balas apa2..hanya angguk2 geleng2....tapi padan la yang aku pun pi tanya masa dia tengah mamai sapa suruh..last2 aku masuk dapoq...masa sendiri...makanla apa aku masak hari ni sebab aku tanya tak mo cakap kan....dok wat pening pinau2....lepas dah setle masak...kami bertiga..aku, adik dan angah....pi ke param...(pasar ramadhan)....masa tu selera macam2 ni nak makan...memang betoi..hari ni baru aku rasa berselera sikit nak makan...so...borong sakan la jugak..heheh...sambil melupakan keserabutan baru yang sudah bermula petang tadi...

Keserabutan ini....datang masa aku nak pi membeli juadah nak berbuka...ada orang nak datang umah berbuka...aiyakk..this is nonsense...men are not allow...(certain la)...lepas tu leh lak kata tak kisah kalau makan kat luar pagar jer...husihh....ingat aku ni manusia tak dak hati perut ka apa...aku senang2 kat dalam nak biar orang makan kat luaq...aku ada jiran2 laa...aduyai...malu arr aku kalau jadi cam gitu...lepas tu aku sudah larang..ingatkan dah setle...masa aku tengah stop kete nak beli ais ketoi....laaa...tepon lak kata dah ada depan umah aku...aduyai...pening2..migren otak cam gini....apa nie..aku tak leh terima la benda2 cam gini....jangan wat benda aku tak suka....boleh bikin gueh hangen satu badan ni....di hujung2 hari puasa ku...bikin hati gueh panas....aku dah lama tak baling tepon..terkujat jugak angah yang ada dengan aku dalam keta...diam dia..mana penah dia tengok aku ngamuk gitu kan...sampai umah...jeng2...ada bungkusan dan paper kat atas bonet keta pesona merah ku....ini lagi bikin gueh hangenn...adik dah kelat dah muka...sapa bagi tu along...??apa nak jawab....aku senyap kan jaa....masa berbuka..kena lagi....sapa bagi nasik ni along....aduyai..aku diam ja la..wat tak tau....huhu...adik aku sound...wat pulak dah along nie....huhu...kesian aku wei...tolonglah....nak explain kat adik pun tak tau cam mana nak explain...aku dah insaf...aku dah tak buat cam dulu..aku dah tak kawan dengan @#$^* orang...huhu...dia dah suspek aku...cam na nie..habis lah aku punya reputasi...nanti dia akan peleceh aku balik...huhu....sangat serabuttt.....

Dan malam ini jugak, aku dikejutkan dengan berita pemergian kak sry angreni (bekas wartawan sukan utusan malaysia) ke rahmatullah...selepas jatuh di upis Amanah Raya ketika meeting siang tadi....Kak sry ni...aku penah dengar nama dia..tapi first time jumpa masa dia kumpulkan semua wartawan dan bekas wartawan sukan wanita untuk main bowling....dan dia nak wat proposal nak bukak cawangan wartawan wanita dalam Persatuan Penulis2 sukan (SAM)....maknanya supaya kami lebih diiktiraf...dan ada la kami punya kegiatan dan kebajikan sendiri sambil dinaungi badan besar SAM...apa2 pun...kak sry, saya doakan moga roh kak sry ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman...walaupun kali pertama saya jumpa kak sry, saya tau kak sry sorang yang baik...dan ini jugak diakui oleh teman saya..metra yang memangnya pernah bekerja dengan kak sry di utusan...apa pun...kita sama2 doakan moga kak sry dicucuri rahmat....Al-Fatihah...


4 comments:

  1. insan itu menghulurkan keinsafan, memohon kemaafan, menagih pengertian, mengharap keredaan moga apa yang berlaku tidak berulang, apa yang dijangka mampu menjadi satu gurauan sebaliknya menjadi bahana... sesungguhnya insan itu lemah, tak bermaya, sering melakar kesilapan, hari demi hari, membiarkan ia berlaku, tanpa disedari ia menyakiti, melukakan perasaan orang lain...

    ReplyDelete
  2. jangan serabut la zuriat....set dalam kepala yeaaayyyyyy...raya nih balik kedah...seronok.... :)

    ReplyDelete
  3. hahah....la ni..tak mo bagi serabut..tak mo tensen...hengat nak raya ja la kan...yaaa.....baju dah siap..tinggai tudung tak beli lagi..tapi pening jugak...nak balik raya, keta nak kena servis...huiyoo...tak mo pikiaq..tak mo pikiaq...sat lagi aku tambah2 serabut...

    ReplyDelete
  4. betoi tuh...jgn dok serabut sangat...yg penting raya di kedah yeaaayyyy.... :)

    ReplyDelete