Aug 17, 2010

Migreeennnnnn.......TIDAAKKKKK....!!!

Semalam yang sangat menguji kesabaran aku di bulan Ramadhan yang mulia ini....aku diserang migren maha hebat yang tak pernah aku rasa sampai muntah tahap dah tak kuar apa2....huhu....takut pun ada sebab tak penah sakit kepala macam ni....makan panadol ActivFast pun tak jadi apa....sampai pagi ni bangun pun kepala masih ada bunga2 migren tu....kalau cam ni, nak pi amik ubat lah jugak..kalau tidak, takkan sebulan aku nak suffer migren ni kot....Ya Allah ternyata berat juga ujian di bulan posa untuk diri aku tahun ini....selera makan pun kurang...menakutkan...jangan aku tak jumpa Ramadhan lagi tahun depan sudah lah...nauzubillah....tapi bila kita sakit, kita akan ingat mati...ingat Allah....

Semalam...bunga2 migren tu dah ada sebab cuaca panas. Nak dijadikan cerita aku keluaq nak pi esemen kat Sin Chew Daily, PJ tau. esemen kul 2 pm...sampai sana....aku lepak2 sambil duduk2 dengan geng2 press...tetiba aku dengar ada sora dok panggil nama aku...hehehe....rupa2nya...heheh....seseorang memanggil aku...hahaha...seseorang yang penah menjadi insan istimewa dalam hidup aku....hehehe....terus senyum melebar, sambil pusing belakang....YES!! dalam hati ler...sebab dia panggil aku dok kat dia...hehehe...comelll wajah yang dah lama ko tak wat kat aku ...hehehe....selama tiga jam aku dok merapu dengan dia...dia masih seperti dulu...hehehe...sama jer lawaknya, merapunya..kreatifnya otak dia...hehe...walaupun masa tu mata aku mengantuk giler, dan sakit kepala giler dah masa tu...tapi dia pandai wat aku lupa sekejap kepada penyakit kepala hotak ku itu....

Tapi, yang bikin aku panasssss....lamanya menunggu Home Minister ni melawat Sin Chew...dia pi amik kursus Bahasa Mandarin sekali kerr...???tak pikir orang nak balik bukak posa bagai ni....dah la nak balik jalan bukannya clear cam hari minggu..imagine la dari PJ nak balik Jalan Tun Razak...aku nak lalu mana tuee....huhu...itu yang menyebabkan ramai jugak yang muka tadinya cantik dah macam asam ghedott....(cam asam keping)...kedut, kerut, kusam, masam dan yang sewaktu dengannya...pukul lima baru Datuk wat press conference...Ya Allah...press conference lak cakap macam dalam kelambu...huhu...dah tu...semua tak menjawab soalan..kalau lah itu jer dia leh jawab, aku pun nak jadi minister jugak...huhu....tapi tak per lah..mungkin dia pun nak berada di zon selamat....tapi aku yang pening nak wat stori...dah la pening migren, pening nak wat stori dia lagi....settle esemen..kalut nak balik la ni...

Keluaq dari Sin Chew jalan cam okay, tup2 nak masuk Federal Highway, Ya Allah...menitik ayaq mata aku...punyalah jem...nak sampai ke simpang nak masuk ke bangsar tu...dah sejam aku sangkut...huhu..kepala migren bertambah sakit...tudung dah melayang dah...tinggal tak der ayaq jer lagi dalam keta..kalau tak, konpem aku simbah kepala aku dengan ayaq tu... punyalah berat dan sakit berdenyut2...aku cuma berharap aku mampu drive sampai ke opis jer...tekak dah loya....tidakkkkk....sabaq2....ada lagi 45 minit aku nak bukak posa...tidakkk...jangan muntaahhh....aku memang tahan sampai balik upis...

Dah sampai upis, otw tu dah beli ayaq kotak dan roti...bekalan untuk aku muntahkan kejap lagi..kalau tak, apa nak kuaq kan..lepas tu..sampai waktu berbuka, aku minum seteguk ayaq milo kotak dan terus ke bilik ayaq...huhuhu...habis kuaq walaupun yang skett masuk....ingatkan dah okay...aku sambung nak wat stori, sampai orang keliling datang cakap dengan aku pun, aku wat derk jer, kepala dah sakit giler ni...lepas aku minum dan makan lagi....aku siapkan stori....aku tepon adik..kena mintak tolong adik amik aku dan amik pak cik Piee dengan anak dia yang baru sampai dari Aloq Staq..sebab nak temuduga...janji tetap janji...aku kena tunaikan jugak..kesian..depa dah tunggu lama....adik sampai, aku masuk toilet dan memuwekk kan lagi....lepas tu naik kete, amik pakcik Piee dan anak dia....loya dalam keta tu Allah saja yang tau...aku tahan keras jer dalam kete...sambil tunjuk jalan dan bawak pakcik Piee p hotel...dan lepas tu...aku suruh adik bawak aku balik...aku tak leh dah nak bawak keta....balik umah, sampai jer, Abu pun aku dah tak kisah...dan aku muntah paling teruk sebab sampai sakit2 badan aku....sebab dah tak dak apa lagi nak kuaq....tak makan..lepas tu...aku basahkan kepala...aku terus tidoq..sampai sahur tadi baru aku jaga....dalam tidoq tu, ada dapat mesej dari si dia yang kisah siang tadi...laaa...kesian dia...kena dok wat stori lagi mengikut kehendak bos dia....aku ni plak memang dah tak daya dan terus tidoq...aku hanya cakap take care dan sabar jer laa....kesian lak kat dia...tapi tu la...agenda kami kadang2 berbeza kann...

Pagi ni, aku terpaksa pi upis naik cab ler...nak jalan kuaq tunggu kat luaq...aku dah tak berani sebab tengok cam panas semacam jer cuaca kat luaq tu....aku call jer la cab...tunggu sampai setengah jam, tak sampai2 aku call sekali lagi....sorang pompuan ni, dia kemudian check semula order teksi aku..bila dia pass dekat orang yang amik order aku tadi, pompuan tu boleh marah aku...dia kata kenapa aku tak kuaq bila teksi dah sampai...dalam kul 9.40am...aku ada kat ruang tamu aku dalam 9.33am masa aku tepon dia...takkan aku tak dengar bunyi teksi kat depan umah aku...enjin pun tak dak, dia pun tak call bgtau number teksi kan....lepas tu...dia pass semula dan panggil cab lain...nasiblah..orang yang amik booking baru tu..mintak maaf...sebenarnya bukan salah aku....driver cab tu jer yang tak bgtau kete dia temperature naik..dan tak dapat nak amik aku ...apalaa....last2 aku yang kena marah...sedihnya...tapi malas lah layan..kepala aku dah weng ni...tak nak lah weng2 lagi hari ni...

Dan aku sampai ke upis dalam kul 11 am...sorry la boss...i'm not feeling well today...kalau nak marah pun memang aku buat muka derk jer...sebab tengokla semalam aku balik kul berapa kan...consider it plezzz....nasib tak kena marah pun..aku drama saja lebih...dan follow up..tunggu sat laa...aku tengah pusing lagi nieee....hari ni pun p upis tak pakai lens...tak larat dah mata aku rasanya...pakai spek saja laaa.....hehehe....malas skett bila sakit kepala ni...malam ni nak p amik ubat laaa......tak mo dah sakit migren lagi...boleh maki orang kalau dah sakit sangat....Ya Allah..kurangkan lah skett sakit aku hari ni....dan pada hari2 seterusnya..kerana aku nak menjalani ibadat puasa dan ibadat2 lain dalam bulan yang mulia ini.....aminnnnnn.....


5 comments:

  1. bila hang cerita pasai migrain nih teringat kakak sepupu aku hat slalu migrain...jangan biaq zuriat....takut merbahaya kesihatan

    ReplyDelete
  2. huhuu....aku selalu tak teruk dan aku rasa dah lama aku tak kena migren sejak aku masuk gym...lepas aku stop tu la..dan aku mula minum nescafe balik kot...tu yang ada serangan kecil2 an...cuma semalam tu aku rasa paling teruk yang penah aku kenaa...huhu....aku pun jadi takut n insaf...rasa nak mati pun ya jugak....huhu....tapi biasala aku..kalau dah okay...malas nak p doktor...

    ReplyDelete
  3. tapi apa jadi dengan kakak sepupu hang...?dia makan ubat apa...?hang wat saspen ja ni..coba ceghita mai skett..jadikan panduan untuk aku..dan kawan2 lain yang ada migrennn....

    ReplyDelete
  4. maafkan abang... teruknya adik menanggung kesakitan ini...

    ReplyDelete
  5. ermmm...boleh la tahan....tapi masa dalam kete tu...satu jer saya buat...nangis dan sambil doa...saya selamat sampai upis....apa nk jadi pun biar kt tempat yg ada orangg....bukan kt tengah2 jln....dah la jem..nanti susahkan org...hehehe...

    ReplyDelete