Sep 3, 2010

Jiwaaa kacawwww.....



huishhh...awatla sejak dua menjak ni jiwa ku rasa cam kacau semacam jaa...tak tenang..kepala dok pikiaq macam2...especially persiapan raya...huhu...walaupun dapat bantuan khas kewangan....tetap susut jugak..lagi banyak dapat lagi banyak lak yang perlu disetlekan....nak balik kampung lagi...takkan pulang ke kampung dengan tangan kosong....how i wish aku ni ada banyak duit....huhu...bukan apa..setiap tahun aku mesti sediakan keperluan untuk mak ayah aku...macam baju t-shirt, blouse, kasut, butang baju dan kain pelikat lalalalaa....erm...untuk ayah...aku dapat beli kain pelikat dan butang baju...dan sekarang ni tengah pening..sebab ayah tak penah mintak..tapi tahun ni...ayah ada sebut....kalau boleh tak yah la beli banyak2...kat ayah...tshirt jer la kot....huhu....kusut kepala hotak aku ni....untuk mak..aku dah beli blouse sejibik dan adik dah beli tudung untuk mak aku...so..dah memadai...tahun ni jugak..adik terpaksa beli keperluan dia sendiri..dan aku hanya top up skett..especially tang tudung.....dan untuk diri aku...sempat sambar satu sandle...tu jer la untuk raya ku tahun ni....

tapiii....!!!!keta tak servis lagi ni...antar kat proton konpem RM1,000 ++ cam tahun lepas...telan ayaq lioq ku....mana taknya..benda2 yang agak penting jugakla yang mengalami kerosakan....brek tu..huih...aku nak bawak banyak nyawa...takkan aku nak wat pejam mata...mau tak mau..aku kena jugak tukaq....ni dok berkira..nak servis yang penting dulu...dan yang lebih tu...especially tang bunyi2 tu kalau tak bahaya...nak balik tukaq kat kampung saja...huhu....tapi kali ni nak antar servis kedai biasa jer kot....nanti dah stabil balik...aku antar proton balik..bulan depan kaaa....huhuu....cam mana ni....tu yang bab kewangan la kan...

bab hati....lagi kacau bilau...aku geram awat aku kena ada perasaan cam ni lagi....rasa cam...sedih...syahdu...terpinggir...kurang keyakinan diri...dan apa sajalah...yang membuatkan jiwa aku cam kacauuu jaaa....aku sendiri pun geram dengan diri sendiri...betul la semua orang kata dan aku pun kata jugak....yang sudah tu sudah la...dok kenang apa lagi tak tau..keputusan sendiri dah bikin takkan nak patah balik....ni la...gara2 memenuhi permintaan orang kot....yang dah sah2 tak hargai pun apa yang aku wat kan...walaupun pada hakikatnya aku tak berharap untuk kembali terjalin....tapi aku pun tak tau apa aku nak nie....kena tulah pun ya jugak la kot....kisahnya...aku masak nasik daging untuk memenuhi permintaan abg X...sebab dia bukan setakat sms, siap tepon lagi kata teringin nak makan nasi daging hasil kerastangan aku...siap masa tu nak bagi modal lagi sebab aku kata modal tak jenuh bulan ni...tapi yang saki baki ada tu...aku guna la jugak untuk memasak hidangan itu yang turut diminta oleh shiera....sorry..sangat2 shiera..aku tak pelawa hang nasi daging yang hang teringin tu...huhu..mungkin ni la akibat jiwa kacau aku nie....huhu..tapi..lepas raya aku akan masak kat hang....itu aku punya janji....okeyyy....insyaallah...

lepas aku bagi abg X nasi daging...langsung tak dak apa2 pun kata2 dari mesej ka...call ka..kot nak habaq kata sedap ka, tak sedap ka..masin ka, tawaq ka...sebab setahu aku dia kalau ada tak kena dia akan komen..kena semua pun dia komen jugak laa...huhu...yang aku pelik pasai apa aku ni dok harap2 penghargaan yang macam tu dari dia...sedangkan...aku tahu dia kini sedang berbahagia....aku sepatutnya anggap masakan aku itu hanya sekadar memenuhi permintaan sorang kawan....tapi bila dah bertukar tangan hidangan tu....jadi kehendak yang lain pulak..tapi bila kawan2 tanya aku nak balik kat abg X ka....aku tegas jawab NO!...tapi bila tak dihubungi tak dihargai...aku ghayan...syahdu sorang2....apaaaraaaa.....sudah...jangan pikiaq lagi...

semalam kena plak cover esemen PM kat NSTP.....huhu...kalau nak tau, berat hati aku nak melangkah ke sana sebenaqnya...aku tak tau naper...mungkin sebab...aku dapat perkhabaran tidak enak dari sana kan...tu yang jadi berat hati nak melangkah pergi..tapi apakan daya...dah tugasan begituu....p la jugak...sampai sana...aku memang rasa cam bangang...dah la tak nampak kengkawan yang biasa2 dengan aku....PR dia plak hampeh..nasib la PR bernama ni cerdikkk.....sorry..i terkutuk...tapi bukan sebab dendam...tapi staff diorang sendiri pun komen benda yang sama..simple soalan...mana meja media....dan dijawab dengan soalan simple, mudah, tepat dan jelas....TAK TAU...!!!...huhu..PR leh jawab tak tau...senang nya jadi PR....bab ni..aku respek orang2 Bernama....sangatlah ternama....hehehhe...erm...yang paling tak tahan...aku jumpa plak insan2 yang interview aku masa first interview....aiyaakkk...aku pun wat derk je la...boleh...???tak polah...takkan aku nak beramas mesra la kat situ...huhu...sebab aku p bekerja..bukan p bersosial....hhahaha....peningla..tula aku kata jiwa aku kacawwwww....semua tindakan jadi tak betoi....kepala cam ligat berpikiaq...tapi tak tau pikiaq apaaaa.....tulonggggggggg....hapuskan lara jiwa aku niiieeee...Ya Allah.....

Jiwa kacawwwwww...nyaaaaaaa.......isk isk isk....


4 comments:

  1. uikss...hangmintak BH ka?? awat dengan bernama???

    ReplyDelete
  2. errmm...sone...panjang citernya...hahahaha....saja la nak berubah hangen skett2 jerrr....nak berilah khidmat aku kepada orang lain...kalau2 orang lain memerlukan.....

    ReplyDelete
  3. mmg jiwa kacau nih zuriat... agak2 pening aku baca. apapun harap hang menten cool and sabaq byk2. baru kekal jelita. :)

    ReplyDelete
  4. hahaha...tang kekal jelita tu...i maintain u olss...jiwa kacau yang jelitaa....heheheh....

    ReplyDelete