Sep 6, 2010

Apa jadi nie...???!!!

Apa yang dah terjadi hari ni...??? Apa yang jadi hari ini tidak pernah berlaku sebelum ini dan setelah enam tahun keja ...perkara ni leh jadi...memang tak masuk akal tapi aku memang tak sangka betoi2...dan memang aku tak sengaja...sehingga sekarang pun aku tertanya2 kepada diri sendiri...awat leh jadi lagu ni....???!!!apa jadi kat aku nie...??!!!

Apa aku leh kata...Gila!!aku salah jadual keja...patutnya dalam jadual aku keja shift petang hari ni...tapi aku dengan konfiden dari semalam lagi menyatakan bahawa aku off....dan esok keje malam...tapi hakikatnya hari ini aku keja malam...sok keja kul 10am dan lusa dah start cuti...apa yang aku leh katakan, perkara macam ni tak sepatutnya berlaku...kecuaian diri sendiri yang tak leh dimaafkan ni...huhu....nak salahkan orang tak leh jugak sebab aku cuai tapi...aku jugak mempersoalkan...kenapa aku tak dimaklumkan mengenai asignment di sebelah pagi...huhu...tak polah...

Alkisahnya...aku konfiden aku off day...aku lepak jer kat bilik dengan abu...dan kuar bilik untuk p kedai dalam kul 4 petang..sepanjang melepak tu tak dak sapa pun tepon aku untuk inform pasal asignment dan kemungkinan besar mengingatkan aku mengenai hari bekerja...sedangkan aku sepatutnya masuk keja kul 3pm...tak perla aku yang cuai...jangan salahkan orang...

Aku pun pulun la memasak...dan seperti biasala kalau off day aku memang tepon ditinggalkan jer di mana berada...sebab aku tau bukan ada orang nak tepon aku pun...huhu...so..aku pun khusyuk le menyediakan juadah berbuka puasa dan makan malam hari ini...siap mula2 nak masak spaghetti lagi..tapi sebab dah suntuk masa, aku hanya masak gulai ikan talang dan sayoq ayaq bayam...bila dah setle memasak aku pun naik la ke bilik atas nak solat...aku pun check la tepon kot2 la mana tau mak atau ayah ka tepon...ataupun adik nak tanya apa2 kan...bila tengok tepon...ada miss called banyak dan ada pesanan suara..aku pn check...suara kak nurul...yang suruh aku tepon semula..masa tu dah 6.30pm...bila kak nurul angkat tepon...first soalan dia tanya...keja ka dak hari ni...?aku cakapla tak keja..konfiden..sapa kata tak keja...u keja malam...ada assignment TPM lagi kat Masjid Jalan Hang Tuah....whatt..????!!!keja...ingatkan saya off hari ini..sok baru keja malam...huhu...mau tak mau aku dah salah tak leh nak kata apa la..cuma perlu berikhtiar cam mana nak dapatkan stori..kalau aku nak terjah p pun..silap2 aku sampai orang dah habis berbuka..lagipun malu la..orang lain semua datang cover..aku lak just p nak bukak posa...aparaaa...malu aarrr....

Nasib jugak ada kak sal..aku dapat tahu dari kak sal, kak choo cover....aku pun dapatkan number kak choo dan terus call..nasibla dia sudi membantu...mulanya plan nak p ke upis BH untuk tape kan kembali ucapan TPM tu...bila tengah jalan, kak choo call gitau kata abg zali fotografer bernama dan tapekan...Ya Allah...masa tu aku amat bersyukur..kerana dalam aku mengalami kesulitan aku tetap dikelilingi bantuan dari orang sekitar ku...dan aku pun...balik ke upis..jumpa abg zali..amik apa yang dirakamkan...dan kemudian wat stori..sebelum tu aku dapatkan penerangan dari kak choo...huhu...nasiblah kak choo ni baik orangnya...Lepas tu aku siapkan stori lima para saja...harap2 apa yang aku tulis tu..betul la yang membawa maksud apa yang cuba disampaikan oleh TPM...

Buat abg zali, kak choo...jasamu akan kukenang sampai bila2....kalau tak dak kalian...tak tau la apa nak jadi dengan nama dan kerjaya saya....huhu..dahla ada saja konspirasi untuk menjatuhkan aku...kalau misalnya aku miss stori ni....konpem aku kena teruk...huhu...stori tpm leh miss tu...huhu.....memang impak besar kepada kerjaya aku sebagai wartawan....huu...dan thanx jugak to kak nurul kerana tidak marah dan memahami situasi yang dialami....tak taulah kalau pada masa itu orang lain yang bertugas..konpem teruk aku kena...huhu...

Yang penting lepas ni...walaupun dah tahu tak keja...tapi make sure...check jugak jadual kat best....supaya tidak berulang kisah hari ini....

6 comments:

  1. uikkkss memang kes berat..aku pun tak penah jadi kes mcm nih..takpa2...jiwa hang tengah kacao kot..tu yang jadi mcm nih...it's ok...lenkali ingat tau..check jugak jadual..

    ReplyDelete
  2. huhu...sone...aku pun tak tau...asignment pun tak penah miss, tak penah lewat..kalau lewat pun...aku tak penah miss apa2 lagi...huhu....nak kata kaco tak jugak...aku memang excited nak masak....huhu....gilosss....

    ReplyDelete
  3. hang ni zuriat, biaq betoi nih... sabaq jer lah! next time careful skit weh, zaman la nak susah mmg senang sgtttt... tp kalo nk senang, azab weh! harap hg tk lupa2 lg lepas ni... :)

    ReplyDelete
  4. ermm...tu la...aku takkan cuai sampai cam ni lagi...huhu...aku pun dok pikiaq...aku ni pasai apa....nak kata ada masalah..tak dok...huhu....thanx for the nasihat...huhu..doakan aku ...huhu....

    ReplyDelete
  5. Kita manusia punyai jiwa, berbeza diantaranya rasailah dengarkanlah, lihatlah. Yang nyatanya, sentuhan nada,bisikkan halwa, pandangan menjelma, jadikan cermin dihati
    himpunkan semuanya menjadi satu agar
    ketenangan menjelma semula

    ReplyDelete
  6. Zue,
    Jadikan pengalaman satu iktibar, jangan ulangi sesuatu yang buruk, ambil yang jernih, teruskan usaha, kita manusia biasa takkan terlepas daripada melakukan kesilapan... hari demi hari... syaitan tetap berbisik... banyak2lah berdoa kepada-Nya, supaya kita dijauhkan syaitan... musuh ada di mana2 bila2 masa saja mahu menjatuhkan kita terutama jika kita menjadi bahan dendam, iri hati... manusia.....

    ReplyDelete