Dec 2, 2010

he asked me who is 'mamat tu'.....

aduyaiii....malam ni aku sangat2 teruji dengan soalan yang boleh perangkap diri aku...kalau tak explain perangkap, kalau explain pun perangkap....tapi yang pasti aku sangat terperangkap...huishh....aku tadi...dapat rasa aku punya muka panas..jantung aku laju ja degupnya...nak luruh pun ada jugak.....dan aku jadi berpeluh2 walaupun dalam kesejukan aircond keta....aku tak sangka dia akan tanya soalan tu lagi...walaupun kat fb aku dah bertukar status....koma..koma..koma...

sebenaqnya, kalau sapa perasan status aku yang lepas 'mencari mr right@WHI, tv'. adush itulah tajuk perbincangan rancangan wanita hari ini ....aku just sharing ja...supaya rakan2 boleh jugak tumpang tengok...dan aku pun tak tau pasai apa...aku leh terlekat plak dengan tajuk tu...ya la..diakui ada kena mengena dengan ku la yang masih tercari2. mr right....ataupun mr gud enough seperti kata pakar motivasi tue...

dan aku juga sangat suka dan setuju dengan pendapat betty benafe tu....yang penting with the mr right, kita akan rasa bahagia, gembira dan secure/selamat. aku pun memang pendapat cam tu jugak...dan yang lain2 adalah bonus la kan...tapi yang penting tiga benda tu la...

rupanya status tu mendapat komen dari seseorang...huhu...dan kawan baik aku si jumi plak dah hampir memecahkan rahsia mengenai aku selalu keluar dengan si dia....uishh....dan itu jugakla menjadi persoalan..dan si dia itu nak sangat aku jawab mengenai perkara itu...aku dah jumpa ker mr right aku....dan siapakah mamat itu....huhu....bila jumi terdedah sedikit dia cam terkesima...

aku pun tak tau nak kata apa..kalau aku bgtau, aku terlalu berterus terang dan rasanya cam masih baru...rasnaya baru sebulan kot kami keluar...keluar pun..makan2 dan tengok wayang...kami belum bercerita tentang masalah peribadi....specifically mengenai soal hati dan perasaan...huhu..takkan aku nak terus cakap 'mamat tu' adalah si dia....now...it become complicated for me...

aku takut bertepuk sebelah tangan. ..aku takut ianya merenggangkan hubungan yang kami ada....dan aku takut sangat statement yazid dulu...huhu...aduyai...semua tu dah mula bermain2 di pikiran tu..amat takut sekali...haha...sangat2 takut...

and malam ini, berakhir dengan tiada jawapan 'mamat tu'...mamat tu tak ajak kuar ker..uishh..nak jer aku jawab....ada....dia ajak tengok wayang...tapi...jawapan tu tersekat kat tekak aku jer.....uhuhu...aku dah pening kepala....huhuhu....ntahla wei..susah nak duga perasaan orang...tapi he is so excited....dia gelakkan aku sebab aku gelabah tak leh jawab soalan dia....

apa nak wat...takkan aku nak cakap...mr right aka mamat tu...sebenarnya adalah awak....tadi patutnya lepas tengok wayang dan antar dia balik umah...aku patut cakap..thanx for making me happy, bahagia and secure.....hhaa...baru dia paham sendiri...dan takkan tanya lagi...betul tak kan....huhu....tapi aku cam tak berani aarrr....risiko pun ada tu if i said that....huhuhu....tapi pikir balik kalau aku cakap tadi..sure malam ni dia tak tidoq punya dok pikiaq pasai ni...huhu...dan rasanya jadi perkara panjang laa...huhuhu......apa2 pun..i was very2 happy when u ask me to go for a movie....huhuhuhu.......


5 comments:

  1. zuriat,jgn malu mengaku suka..kalo dh jodoh bertemu jua..satgi kalo org tu kawen hang jugak yg merana.x payah takut bertepuk sebelah tgn sbb mungkin org tu pun sedang mengapai2 tangan hang utk ditepuk bersama2...renung2kan...

    ReplyDelete
  2. aduuhh....shepah...kalau lah melaksanakannya seumpama kau bermadah ni...memang dah lama aku buat...huhu.....

    ReplyDelete
  3. wah aku suka ayae hang shepah...sebijik mcm pakar motivasi kat tv...tapi betoi la zuriat...hang nak tunggu bila...mungkin dia pon tengah tunggu signal dari hang...pa lagi...wink...wink...wink...make a move dear... :)
    kalau good annwer for him then good for u...kalau bad answer at least hang tak perlu tunggu lagi kan...be brave...chaiyok...chaiyok...usaha itu tangga kejayaan... :D

    ReplyDelete
  4. tiba2 kan zuriat aku tak sabar nak tunggu hang update blog ngeeeee :p

    ReplyDelete
  5. uishh.....signal..?dah banyak signal aku bagi...kiri kanan depan belakang....lampu hijau ja semua tau....tapi...takkan tak paham2 kott....aku pemalu laa....takkan aku nak cakap....bro...wa suka lama lu laa...adusss...huhuhu....cam aku kata...nak kata tu senang...nak buat tu susah woo...cam ada tulang lekat kat celah kerongkong ni haaa....doakan lah aku ada kekuatan tu....adusss....

    ReplyDelete