Nov 27, 2010

PERSOALAN....

sebenarnya aku tak tau apa yang aku nak tulis...nak kata serabut..tak berapa sangat tapi ada satu hari, mood aku jadi tak stabil..jiwa ku jadi kacau...tapi lama2 i can handle it kot....berkat sokongan dan dorongan kawan2....terima kasih kepada mereka yang amat prihatin...yang paling penting thanx to asmarianss...yang sentiasa menceriakan suasana di wall2 FB....yang dok gatai tag pasai dok layoq depa p makan rata kat loq staq sana tue...walaupun panas jugak hati tapi bila baca komen2 tu....aku akan gelak tinggai tak pecah perut ja lagi...dan liputan asia game jugak banyak membantu...aku memang obses dengan sukan..jadi penyokong bikin hilang semua tensen aku walaupun tensen jadi penyokong....huhu...

mari kita bermain2 dengan soalan...

S:apakah perasaan kita kalau putus cinta?
J:mestinya sedih, kecewa, sakit ati, geram, tak puas hati...dan adakalanya kita akan tertanya2 kenapa boleh putus...apa sebabnya putus...dan tak kurang jugak yang cool saja...hahah..sehari menangis lepas tu....jalani hidup seperti biasa

S:apakah alasan yang selalu diberikan masa nak putuskan cinta?
J:tidak sefahaman, dah tak dak sayang, tak dak cinta, jumpa yang lebih baik...tak serasi...dan banyak lagi jawapan yang amat menyedihkan dan adakalanya boleh bikin kita down kann....kalau pompuan lagi la...kadang2 alasan ada yang lebih cantik dan menarik...boleh pakai ka lagu tue...??hanya yang memberi jawapan saja tau kan...

S:apakah perasaan kita kalau terjumpa kembali bekas kekasih kita itu selepas berbelas2 tahun, dua tahun, tiga tahun....dan dia pun dah ada kehidupan sendiri yang dipilih?
J:rasanya biasa jer kan...cuma teringat sekejap la kenangan ketika bersama dulu...tapi untuk kembali semula tiada dalam kamus la kot....for me...no la...passed is passed la .....hahaha...tak leh nak ulang balik pun...silap2 tak sama pun kalau bukak balik buku lama....

S:apa perasaan kalau bekas kekasih itu tetiba kata dia masih sayangkan kita, dan tak penah pun buang kita?tapi...dalam masa yang sama dia sudah pun ada kehidupan sendiri...?
S: apa perasaan apabila bekas kekasih itu menyatakan kekesalannya sekarang...?dan berhasrat nak sambung balik hubungan yang terputus...??jadikan kita kekasih gelap...?
S: apa perasaan kalau bekas kekasih itu tanya 'awak sayang saya tak?' selepas dah putuskan hubungan tetiba tanya soalan cam gitu....

J: BAGI AKU SANGAT LA KEJAM. DIA SUDAH PUN MEMILIH INSAN YANG LEBIH BAIK DARI AKU TAPI SELEPAS BEBERAPA LAMA, BARU MERASAKAN AKU YANG TERBAIK.LEBIH KEJAM...NAK AJAK KEMBALI TERJALIN SEBAB AKU MASIH BUJANG KONONNYA SEBAB AKU NI SETIA KAT DIA...OWHH....TOLONGLAH...AKU DAH ADA KEHIDUPAN SENDIRI...AKU BUJANG BUKAN SEBAB KESETIAAN AKU PADA KAU...CUMA KAU YANG TELAH BUAT AKU FOBIA...HUHU....

PALING AKU TAK LEH TERIMA, SELEPAS BERBELAS2 TAHUN TETIBA TANYA AKU SAYANG DIA KA DAK..?COME ON LA....CERITA LAMA ADALAH CERITA LAMA..KALAU ADA PUN SAYANG ITU, DULU LA..SEKARANG MANA ADA LAGI....HUHU...INI YANG WAT AKU LAGI SAKIT HATI....HUHU....NAK BUKAK BUKU LAMA...???ADUHH.....ADA JUGAK ORANG MACAM NI...

PALING2 WORST...BILA AKU KATA AKU TAK MAU...DIA PSIKO AKU PLAK DAHHH...BILA AKU KATA AKU DAH ADA ORANG LAIN....DIA LEH KATA PLAK AKU TAK SAYANG DIA MACAM DIA SAYANG AKU....HAISHH..DIA DAH BERANAK PINAK, DIA DAH JUMPA SYURGA CINTA DIA....PADAHAL AKU NI BARU JUMPA SYURGA CINTA AKU....BANGANG JUGAK...PSIKO YANG TAK TAHAN...HUHU...




6 comments:

  1. huh. i like bab2 chenta lama nih :P .... tp kisah kami berakhir dgn baik n still in gud frens til now. so i guess sume ni atas pendirian masing2 la beb. tp kalo dok mai buat kacau kat hg cenni, i pun marah!
    heh.... kamu yg berkenaan, sila jg anak bini sendiri yer. :D

    ReplyDelete
  2. yup....psiko. itu perkataan yg tepat. nak lebih tepat SELFISH. Pentingkan hati dia ja....mcm mana ngan hati bini dia n hati hang.

    sbb tu tuhan xbg hang kawin ngan dia...sbb hang patut terima org yg lebih baik...so jgn sedey2, jgn tension2, percaya jnji tuhan bhw kt dijadikan berpasangan. n sabaq krn Dia sdg merancang yg terbaik utk kita. amin

    ReplyDelete
  3. huhu...thanx....aku dengan niat berkawan la sebab lagipun kawan sekampung dok main masa kecik2 dulu...setiap kali aku balik solat raya di kampung tok aku pun...aku wish dapat jumpa kawan2 lama..dan berkumpul dan berciter kisah lama..bukan nak bukak balik buku lama....aku geram sebab dia dok psiko aku...aku layan cam biasa ja..sebab tak mo dikatakan berlagak dah jadi orang pekan...wakaka....tapi lagi psiko la ni..dia kata dia sakit....tak tau sampai bila nak hidup....yang tu aku memang tak leh terima...cuma jadi dilema...kejam kah aku...?tapi aku berpendapat aku tak kejam..bukan sebab tak dak orang jaga dia....huhuhu.....dulu aku nak dia seadanya...tapi sekarang mana boleh...aku pun nak jugak kehidupan aku sendiri..sayang orang lain...dengan penuh hati...wakakaka....ieta: memang kebanyakannya aku akhiri dengan persahabatan tapi depa ni bila umahtangga dengan bini suram, ada masalah apa2 ka...mai cari aku...dok flashback kisah lampau dan dok tanya aku sayang depa ka dak...?aku tak paham pasai apa...kalau aku kata sayang...depa nak tinggai umahtannga depa dan mai bina kehidupan baru dengan aku ka...???!!!!!!

    ReplyDelete
  4. hahahahaha...len kali kalau dia tanya lagi soklan..."awak tak sayang saya macam saya sayang awak..."hang jawab saja...."sori la ya...saya tak kwen lagi bukan sebab saya dok ingt kat awak atau masih dok fikir pasal awak atau dok bermuram durja lagi pasai kita berpisah...saya blom kawen bukan sbb tak dak org nak kat saya...ramai...tapi yang ramai tu semua perangai macam awak...berbaloi kah??"kalau dia bijak dia faham maksud hang :)

    ReplyDelete
  5. lupa nak tambah...org baik macam hang zuriat akan jumpa lelaki yang baik yang memang sesuai jadi suami hang...skang ni mungkin dia blom muncul...or maybe he is there...just right before your eyes...kot hang saja yg tak perasan :)

    ReplyDelete
  6. udah ku jawab begitu....tapi tak lutt....tu yang aku kata dia ni psiko la plak...huhu....uishh....aku ni mmg tak mo dok pikiaq benda2 ni tapi bila sms dok masuk mai....huhu...sakit dan sentap jugak ati aku ni..dari aku tak marah..jadi meluatsss sangat2...mula nak menghamun....

    ReplyDelete