Mar 19, 2011

jom jaga kesihatan.....

hahaha....jom jaga kesihatan....wahahahah....boleh ka dibuat ni yerk..?tepuk dada tanya diri sendiri..kalau tak diri sendiri yang merajinkan diri..memang takkan tercapai hajat di hati....bukan apa...lokasi nak jogging depan umah..lokasi nak berenang tepi umah...apa lagi...diri sendiri la..kalau tak diri sendiri yang rajin...apa nak buekk...tapi aku rajin jugak apa...rajin golek guling kat umah ...muahahaha...

sebenaqnya...semangat mula timbui kembali bukan apa...nak p gym memang aku dah tak mo renew lagi dah..kkonpem ku kurang rajin apatah lagi la ni...umah dah makin jauh..nak p ke midvalley tu cam...tidak kerajinan dan tidak kesemangatan tanpa teman ...so...lebih murah..dan lebih jimat...tasik depan umah dan kolam renang tepi umah...ulang banyak kali sebab nak ingatkan..kemudahan sudah ada..lupa..dewan nak main badminton pun ada....

sebetoi kisahnya pasal kesihatan ni, semalam aku lari dari parking nak ke blok umah aku sebab hujan...sampai kat lobi...ya Allah..rasa nak tercabut nyawa...semput siottt..semput gila...cm nak suruh je bebudak UPNM tu wat CPR kat aku...gilosss....semput..lari tak sampai 1km...huhu...dalam 100 meter kot...silap2 tak sampai....bila memikirkan aku tak pernah sesemput itu bila berlari ....merasakan sangat tidak fit...angkut barang pun dah jadi letih terbungkang...kalau dulu...lepas angkut barang berat aku boleh lagi kuaq p berjimba2....adoi...memang kena mula memikirkan tentang kesihatan diri..jangan asyik dok bergolek saja nie...dah la tak eksesais langsung dah lepas ni...no more panjat tangga cam umah lama...so..tak dak senaman sendiri lagi...kena mulakan tari menari kembali lah di rumah...muahaha..mari cari gerak tari dan muzik yang menarik untuk bergedik sorang2 kat umah....jangan sok orang ajak main bola jaring..putus nyawa tetiba nanti...selain tu..leh jugak hilangkan stress yang ada....muahahaha..

chaiyok...chaiyokk...mari jaga kesihatannnnnnnnnnnnnnn......bila nak mulakannya ...???tu yang menjadi persoalannnnn....adehh....adehh....ayohhh...semangatttt.....



2 comments:

  1. mgkn hati kecik hang kata.....xpa xyah bersenam. Sbb HUKM dekat ~lalala~

    ReplyDelete
  2. muhaha....doa bagi aku cepat KO ka wei...adehh....nanti hang leh la mai jaga aku kan...bawak bunga..bawak buboq...m uahahahaa.....

    ReplyDelete