Sep 28, 2011

APA LAGI DAYA KU.......JIKA....

apalah lagi daya ku jika di hati mu masih ada dia...apalah usaha ku jika di hati mu masih dia yang bertakhta....apalah lagi ikhtiarku jika masih dia yang kau sayangi....sudah jenuh ku lakukan segalanya agar kau tahu aku sangat2 sayang padamu....sudah ku pamerkan segalanya cuma tidak dengan kata2 bahawa aku ikhlas terhadapmu....tapi...kalau sudah di hatimu masih sayangkan dia....aku tak boleh nak buat apa2....huhuhu.....dipaksa pun tak guna....

semalam....tetiba aku tengok kat FB mr teletubbie, dia like satu page 'saya harap awak tau saya still sayangkan awak' lebih kurang la cam gitu.....masa tu tak dapat aku nak tahan lagi ayaq mata aku...jatuh berlinangan ....hujan lebat tak tau nak kata apa dahhh....aku terkesima dan tersedu sedan dibuatnya...sunggoh aku tak sangka.....selama ini...telah ku lakukan segalanya untuk mengubat hatinya..untuk mengisi hatinya....tapi....rupanya....di hatinya masih ada perasaan terhadap cinta lama....masih menaruh harapan pada cinta lama.....huhu...bila itu berlaku...aku memang rasa perjuangan aku sudah berhenti di sini....memang dia tak cakap tapi apa yang dia like tu kan menggambarkan perasaannya kan...kan..kan...kalau tak dak apa2...takkan nak p dok like tetiba kat page tu kan.....huhuhu....Allah saja yang tau apa perasaan aku.....sebab tak tahan ...aku tutup FB dan terus tidoq...tapi tetiba aku terjaga kul 3 pagi....teringat akan page itu....huhuh.....apa yang kuar dari mulut aku pada ketika itu....sampai hati mr teletubbie.....sehingga saat ini....dia masih lagi menaruh harapan pada cinta lama....huhuhu.....

lantas aku terpikir...dulu aku penah menagih cinta dari wak yang tak jadi nak tunang dengan awek dia last minit...walaupun dah lama berlaku...tapi keutuhan cintanya masih pada bekas kekasihnya....masih trauma katanya...lalu dia menolak huluran salam kasih dari aku....lepas dia tolak..ku ingat dia akan memberi aku peluang selepas pertemuan kali ekedua....tapi malangnya...tidak...lama kemudian...dia sudah bertemu cinta hatinya...dan siap bawak mai open house kat umah aku lagi....aku doakan ajer dia bahagia dan sekrang pun sudah punya cahayamata....

kisah kedua, dengan yazid...yang memang amat membekas di hati aku...hari tu pun p shah alam ada hati nak ngendeng2 nak senyum2 kat aku...tak payah la...sebab senyum aku memang tak dak untuk kamu....mahal...!!..sebab takut nanti dah dikatakannya aku tergedik2 nak kat dia pulak...padahal kisah sebenarnya dia yang menagih peluang dari aku....merayu2...melutut2 lak tu...adoi..kalau lah kerusi meja kat upis dia leh bercakap...mesti dia dah cakap kat semua orang apa sebenarnya yang berlaku....huhuhu....tu lagi....angin tak dak ribut tak dak...tetiba bercantum kembali dengan x gf dia...katanya la...aku pun tak tau....rupanya dalam dok kawan dengan aku...boleh pulak dok mengayat balik bekas awekk...huhu...dalm erti kata yang lain....bekas keakasih masih di hati...tapi hang membina impian dengan orang lain...dan akhirnya mengecewakan orang tu dengan statement lahanat lak tu....huhuhu....sebagai seorang perempuan..apa yang boleh aku lakukan....meratapi kekecewaan itu dengan penuh kekecewaan..serius aku kecewa....sangattttttttttt kecewaaa....dan lagi tambah pedih apabila dia kata aku yang tergila2kan dia....huhuhu...memang la aku rasa sangat kerdil diri aku....sedangkan aku masa itu masih dalam proses pulihkan semangat selepas tak jadi bertunang.....adoii...

so..iktibar di sini, kalau di hatinya masih ada insan lain...masih mengharapkan orang lain....rasanya tak perlu la nak coba2 menjadi pengganti....sebabnya mungkin...kalau pun nak cari pengganti..pastinya si dia itu mahu yang ala2 kekasih lamanya...kalaupun bukan dari segi paras rupa..paling tidak...ciri2 lain...mungkin itu antara sebab kenapa wak dan yazid pilih orang lain....huhuhu....mr teletubbie....saya memang sedih tapi apa saya nak kata....saya tak leh nak paksa awak....kalau saya paksa..nanti macam ni lah jadinya....cuma saya nak awak tahu....segala yang saya lakukan selama ini...semuanya kerana saya sangat sayangkan awak....lebih dari seorang kawan.....jika diizinkan Allah...memang saya mahu hidup dengan awak...hingga akhir hayat saya.....tapi apa boleh saya katakan..saya sudah cuba dan berusaha....untuk meraih kasih awak.....

moga Allah memperkenankan doa saya untuk membuka hati awak untuk saya....aminnnnnnnnnnn



No comments:

Post a Comment