May 10, 2011

trip to turki......in brief

lama tak coret carut dan sebagainya di sini kan....huhu..yang ada pun aku dah padam....tak mo sedih2 sangat la...coz i wanna be happy...whatever it is...hahaha....nak stori trip turki la apa lagi...tapi sebelum tu....

sebenarnya hampir saja ringan mulut aku nak tanya teletubbie aku tu untuk dapatkan penjelasan semuanya sebelum aku ke turki tapi tak mampu nak ku ungkapkan semuanya walaupun dalam hati meronta2 untuk aku menyatakan yang 'saya suka sangat kat awak'..tapi apa kan daya...aku tidak ada kekuatan dan keberanian itu..ntah kenapa...huhu....dah la aku merasakan keistimewaan aku dah ditarik balik...ya la...bagi aku mengejutkan teletubbie di pagi hari adalah satu yang istimewa wat diri aku sebab pagi2 lagi aku dah dnegar suara dia...huhu...nak ditanya tidak tertanya...hanya bertanya2 sendiri jer laaa....perubahan yang berlaku membuatkan jiwa ku sesak tapi aku memikirkan aku perlu membawa diri dan bertenang seketika....tapi malam yang kami makan lewat tu...rasa nak jer aku peluk dan cakap aku suka kat dia..tapi...uish...ada batas...kot sat lagi kena penampaq...saja ja kan....bukan bantal peluk nak peluk2....adehhh....tapi aku kuatkan juga keberanian aku untuk ungkapkan yang i'm gonna miss u...masa sebelum aku tutup tepon sebelum berangkat ke turki....huhu...sedih aku masa sebelum naik flight aku tak dapat dengar suara terakhir dia baca berita sebab signal radio dah tak dak ..sebab dah dekat sangat dengan kapal terbang....titis jugak air mata ku sebab geram...hahaha

apa2 pun...trip ke turki adalah satu tanggungjawab dan kepercayaan besaq yang KP aku bagi dan tak boleh sekali2 aku mensia2 kan peluang yang ada....walaupun dalam hati aku ini penuh keserabutan life aku..tapi aku tetap akan buat sehabis baik...bukan untuk diri aku tapi untuk syarikat tempat aku bekerja jugak...walaupun semangat ku agak luntur tanpa ucapan memberangsangkan dari sorang yang istimewa dalam hidup aku...tapi aku anggaplah sajalah...dia sentiasa mendoakan dan mengingati aku...huhu....

so..bermula pengembaraan ke istanbul turki.wowwww....amazing aku leh katakan sebab sangat kaya dnegan bangunan sejarah dan seni bina yang amat kukuh dan mengagumkan...serius..kalau dulu aku dapat wat architecture...memang one of the practical place aku nak p...turki.....cantik woooo....tapi...memang tak leh blah dengan makanan laa....larat hari2 aku nak telan kebab...adoi laaa...mana bleh...kalau dah perut melayu tu..memang nak nasik jugak, gulai ka sup ka..sambal belacan ka...apa ka...asalkan pedas ja...kalau tak...tawaq ja rasa...tapi apa nak wat, nak demand lebih2..belanja tinggi jugak sini....ada ka lunch sekali 30 hengget kalau convert duit malaysia.....fuhhh..hebat tue....first two days memang kami kumpulan media...jalan sakan la..sambil RTM wat shoot laa...kami tumpang sekaki masuk tv jugak...hahahaha....ala..sekali sekala nak glamer..bila lagi...hahahah....tapi tak mintak...abg kameraman tu yang shoot...hahaha...kami jalan2...kami shopping2...sebab lepas tu team bernama kerja dan terus balik...at least rtm ada xtra one day...hehehe....so...apa lagi membuat kerugian yang tidak terkira la kan...membeli belah sampai tak hengat yang aku ni bawak beg kecik jaa...

sempat p masjid biru...tercapai hajat aku nak solat dalam masjid biru...walaupun solat sunat tahitayul masjid jaa....kak ana kata..masjid tu salah sebuah masjid yang berkat juga jika berdoa dengan niat yang baik.....aku pun cuba memohon kepada Allah di situ....harap dimakbulkan doa aku itu...huhu....apa yang aku doakan...i just wanna be with teletubbie...tu jaa....aminnnn...Ya Allah....

tapi dalam kesibukan aku kerja, aku shopping, aku jenjalan...aku tak penah lupakan teletubbie...kadang2 aku terpikiaq jugak...dia ingat aku ka tak...huhuhu....susah nak duga hati dan perasaan orang kan.....hanya pada Allah aku berserah...dan ku utuskan rindu aku itu...tak tau sampai ka tidak...huhu..hanya beberapa hari ja aku dapat chat dengan teletubbie tapi lepas tu...jadual ku sudah tak menentu...sedaq2 di mesia timenya sudah dua pagi..sedangkan kami baru habis keja...time tu kul 8 malam di istanbul....

apa yang aku leh katakan, pengalaman membuat liputan orang besar wanita pertama....uishh...amat menakutkan dan mengerikan tapi menyeronokkan sebab aku dapat team RTM yang best...yang sekepala...so..tidak lah teruk sangat....sekruang2nya kami di landasan yang sama....kalau lah dia yang kaki ampu..habislah aku kan..nasib la kami jenis yang memberikan kerja yang terbaik..so we try a very best....supaya tak malukan diri, syarikat tempat bekerja...dan tidak menghilangkan kepercayaan bos pada kami...

cuma ada slek juga satu hari bila....satu hari..kul 4 pagi time turki, staff upis aku dari kl call...dan bagi arahan yang disampai kan oleh bos melalui dia...sakit tak ati...?memang terasa gila a ku masa tu....kul empat pagi...lu spoiled my mood...apa salahnya kalau bos tu cakap sendiri dengan aku....??aku tau ko tak suka aku...jaki dengan aku tapi kalau bab keja tolonglah profesional...dari aku rasa nak beli something for u...kensel terus.....orang kata bagi jer supaya dia insaf..tapi no...aku tau..kalau aku bagi pun...dia mesti kata aku nak bodek dia...dari aku buang duit bagi dia...baik aku bagi orang lain.....lantakkk...so...dia pun leh wat kat aku kan.....semua orang dapat ikan terubuk masin from sarawak...tapi aku sorang ja tak dapat kan...orang yang baru balik dari sarawak sama2 pun leh dapat tapi aku tak dapat...???so....apa aku nak rasa for that...?kalau aku tak beli apa2 pun dia tak leh terasa kan...dia leh bagi orang2 di sekeliling aku souviner tapi kat aku tak bagi....apa lagi yang aku nak rasa....come on la....lantak la..yang penting aku dah buat apa yang dikehendaki...sehabis baik..kalu nak mengata english aku kokak..memang aku akui sangat kokak...tapi aku tak la bagi orang info dan suruh orang tolong karangkan kan...dan masuk dalam sistem....huhuhu..uishh..tak baik mengumpat...tapi tu la kalau dah geram....alangkah senangnya kalau aku leh meluahkan perasaan aku pada orang yang aku suka macam ni jugak....huhuhu.....adehh...

makin lama makin aku pendam makin berat dan sebak di dada....teringat aku pada pesan kawan aku..jangan sampai terlepas dari genggaman...huhuhu....hilang keistimewaan mengejutkan dia tu...aku dah rasa tak sedap hati....jadi makanya...sila silah beranikan diri...apa pun jawapannya..kena sedia terima tu saja....dan ingat....mak dah bagi warning sebelum p turki hari tu....adeh..ingatkan benda tu hanya sampai kat adik ja...rupanya mak dah tau....adehhh.....mula kembali serabut aku dibuatnya....
Allah...berikan aku kekuatan.....



3 comments:

  1. amin...

    Aku aminkan doa hang kat masjid turki tu..moga2 Allah makbulkan...:)

    aku pun dalam situasi hang...dipulaukan..pi overthesea bg souvenir kat semua aku sorang tak dapat..tapi ada aku kesah?? GO TO HELL with them..life must goes on...kita ada dua kaki dua tangan sama depa jugak..be strong kawan

    ReplyDelete
  2. manusia ni memang pelik bila depa rasa depa saja yang betoi...kalau dak takkan lah ada ayat macam ni...*haida tak leh ajar budak year 6 dia tak dak degree*...kalau camtu bagi aku jadi tukang kebun sjlah...macam2...ada masa memang geram....ada masa wat bodo saja...dari tak ikhlas bagi bek tak yah bagi...aku sokong tindakan hang zuriat...

    ReplyDelete
  3. my frenz..thanx sebab memahami..biasanya orang yang alami benda cam ni mereka akan paham kan....aku pun memang selalu guna pendekatan lantak korang la...sebab tu aku cuba enjoy hidup aku luaq dari upis....lupakan gejolak di opis tu...so...aku akan masuk upis dengan wajah ceria jer....huhuh....sebab tu aku amat mengharapkan kehidupan luar upis aku membahagiakan.....

    ReplyDelete