May 23, 2011

kisah malu tujuh keturunan.....hikhikhik...

kalau mahsuri sumpahannya tujuh keturunan, aku pulak malu tujuh keturunan weiii....adoilaa...kisah ini berlaku pada malam jumaat 19 mei lepas....sorry lambat nak masuk entry ni sebabnya..dok pikiaq..nak masukkan atau tidak...sebab kisah ni memang la memalukan aku sangat2...hikhikhik....tapi...boleh dijadikan pengajaran dan peringatan untuk aku dan kengkawan jugak kan....hehehe...

dengan semangat yang masih bersisa la orang kata, aku ajak mr teletubbie ku yang comei tu p makan...sebenaqnya dah dua malam aku dok teringin nak makan seafood... bila ku suarakan kepada mr teletubbie, tetiba dia pun bagi cadangan ke sana, ke sini, ke sinun...n seperti yang dijanjikan aku belanja laaa...hehehe....so...last2 citer banyak...kami amik keputusan p seafood jalan aloq...haaa...sampai sana...pusing2 kami pun singgah la satu kedaiii...kasi order baik punya....hahaha...udang butter, ketam, ikan pari, nasik dan ayaq...sembang2...lepas tu makan pun sampai...apa lagi...belasah laaa....hahaha..seperti biasa kantung ku kecikk...nafsu selera besaq...last2 mr teletubbbie jugak yang habiskan ketam...tapi ikan dia dah tak leh p dah...alahai..comei sunggoh mr teletubbie...tapi i'm sorry dear....my stomach belum expand lagi...huhu..dah banyak kali ku cuba nak expand..masih belum berdaya lagi....but i really love to see u eattt....so cute...hikhikhik...

okayy...dah habis makan...now...tiba la part nak bayaq....dengan konfiden aku pun seluk beg duit apabila aunty tu kira2, RM131.50. bila aku bukak beg duit merah aku....Ya Allahh...jangan wat aku gabra..jangan wat aku gelabah...jangan wat aku cuakkk....adoila...ada RM112 ....bukak beg kecik, ada la dalam lima ka enam ringgit kot....mr teletubbie ku dah gelabah jugak...cukup tak...dia lak tak sempat bawak kuaq duit..sebab aku kan janji nak belanja...so...tak salah kan dia jugak la...dia ada dalam berapa hengget ja...dan ternyatanya setelah ditotal duit kamii....konpem dah kami kena basuh pinggan kat kedai tu dahhh...mampussss....masa tu jam dah kui 12...setahu aku ATM dah tak function...huhu..masa tu teruih aku tekan number tepon jumi sebab aku tau jumi konpem keje petang dan tunggu masa nak balik punya....tapi si montel tak jawab tepon...banyak kali lak tu aku tepon...mampuih dahhh....

last2 mr teletubbie ku kata, nak jalan p amik duit...aku pun bagi kad, dia tak mo lak...so..dia pun p laa..dan aku keep on calling jumi..tak jawab...aku dah gelabah lagi..sebab..bateri tepon pun lak dah low...mampuss...dalam mr teletubbie tu dok p amik duit...aku sorang2 kat kedai makan tu....aku risau sebab agak lama teletubbie p ni....huhu..mana dia p..bank kat mana..keta pun dia tak amik..aku lagi risau nie...lama tu baru jumi jawab tepon...rupanya dia dah kat umah...dah tidoq...adehh..so..so..so..sorry sangat2....aku perlukan pertolongan sesangat....dia kata ada ATM yang leh operate lagi....lama tu aku mesej teletubbie, dia kata tak leh kuaq duit...aku dah gelabah....aku call balik jumi dan jumi kata tak pa dia mintak tolong rubern antaqkan bekalan sumber....sebabnya dia dah tak larat nak kuaq..sebab dah pening kepala dan sebagainya...adoilaaa.....dok sat tu...teletubbie antaq mesej yang membuatkan aku tarik nafas legaa....walaupun dok ketaq lutut lagi ni sebab mr teletubbie tak lik mai lagi...dia kata dah beres...duit dah kuaq....syukur sangat2....aku pun tepon balik kat rubern...kata tak yah mai la...dah setle...hehehehe.....

tapi malam tu....malam jumaat, ketam punya pasai....ya Allah...nak kata malu, memang malu gila sangat2 aku tak tau tahap apa...tak penah dalam sejarah wei..aku p makan bawak duit tak cukup...sebenaqnya aku konfiden duit banyak dalam beg duit sebabnya....aku ada bawak kuaq duit sebelum tu...banyak jugak dalam RM300 kalau tak silap aku...tapi aku lupa aku dah guna...tapi takkan la kalau guna pun takkan la tinggai banyak tu ja kan....memang ketaq baguih punya...dan malu laaa...sebabnya....aku janji nak belanja orang....dah la orang yang special lak tu...dah la lama tak kuaq dengan teletubbie...sekali bila kuaq....jadi lagu ni pulak dahhh....MALUUUUUUUUUU...tujuh keturunan weiii...dah la kesian teletubbie..berpeluh bejalan cari bank nak kuaq duitt....bila dah jalan kuaq dari parking tu...dok pusing2 kat bukit bintang, dia tunjuk kat aku mana tempat dia p cari duit....Ya Allah...masa tu rasa nak jatuh ayaq mata aku weiii....rasa bersalah bergolak di dalam dada ni weiii.....jauh tuuu.....lepas tu dari satu bank ke satu bank dia p try jolok kad....huhuhu...memang nak nangis dah aku masa tuuu...tak tau nak kata apa dah weiii....aku menyusahkan orang lak....padahai aku yang nak belanja...patutnya bukan menyusahkan orang...memudahkan orang la kan...apatah lagi orang yang aku suka....huhuhu....adoilaaa.....apa pun...terima kasih banyak2 sebab tak sentap dengan aku kan.....tak tau la kalau dalam ati dia kata apa...tapi aku memang sorry sangat2..gelak pun gelak la tapi sampai la aku rasa malu...dan rasa bersalah tu tetap ada...kesian dia....penat dia jalan kaki tu weiii....huhu....anyway, thanx sebab jadi superman, penyelamat jugak la kan....

harap2 teletubbie tak la serik nak kuaq dnegan aku lagi...dan untuk diri aku sendiri...se belum kuar, tak kira la nak belanja ka tak belanja ka...tengok dalam beg duit ada duit atau tidak...cukup atau tidak..banyak atau tidakkk....adoi laa..pengajaran yang amat berguna dan kenangan yang tak mungkin aku lupa..p makan tak cukup duit...gilosssss.....


2 comments:

  1. muahahahahaha... pernah jugak jadi kes tak cukup duit....aku ngan laki aku punya sakan shopping kat giant...dh sampai kaunter nak bayar...seb bek baru dok beratur...aku tanya mr lobak abang bayar ka...dia jawab taklah min la...min yang sebok nk shopping...aku selok beg...beg duit memang ada...tapi duit tak dak...patah balik...pi cari atm...seb bek dlm giant mmg ada atm...kalau dak ada hat tinggai trolley penuh barang mcm tu saja hahahahahahhahaha :D

    ReplyDelete
  2. ni aku malu sebab aku beria la ajak kuaq...ajak makan seafood lagi...last2 tak cukup duit ...dah la beria aku janji nak belanja....kantoi betoi laaa....huhu..dah la nak kuaq dengan mr teletubbie ni cam susah sangatt....huhu....orang dah glamer....huhu..banyak peminatt....last2 gitu plak jadinya...mau tak malu aku....

    ReplyDelete